تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

در زوج ارز یورو – دلار آمریکا امروز اخبار خاصی در تقویم اقتصادی دیده نمی شود تا محرّک این زوج باشد اما انتظار می رود، در آستانه جلسه بانک مرکزی اروپا که قرار است فردا برگزار شود حرکت کاهشی ادامه یابد و در حرکت نزولی قیمت سطوح حمایت به ترتیب بر روی ۱٫۱۳۱۰ ، ۱٫۱۳۰۰ و پس از آن سطوح ۱٫۱۲۸۰ و ۱٫۱۲۷۰ قرار دارند.

در حرکت افزایشی سطوح مقاومت به ترتیب بر روی ۱٫۱۳۸۰ ، ۱٫۱۳۸۵ ، ۱٫۱۴۰۰ و پس از آن سطوح ۱٫۱۴۱۰ ، ۱٫۱۴۳۰ و در ادامه سطوح ۱٫۱۴۵۰ و ۱٫۱۴۹۰ و مقاومت مهم ۱٫۱۵۰۰ وجود دارند. همانطور که روز گذشته گفتیم نوسانات قیمت یورو در روندی خنثی و مابین نرخهای ۱٫۱۳ و ۱٫۱۴ ادامه دارد و تا جلسه بانک مرکزی اروپا نشانه ی خاصی از احتمال شکسته شدن یکی از این سطوح دیده نمی شود.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز در حرکت نزولی سطح حمایت اولیه و خرید روزانه بر روی نرخ ۱۳۵٫۸۰ ، ۱۳۵٫۷۰ و پس از آن سطح ۱۳۵٫۵۰ است و در حرکت افزایشی سطوح مقاومت و فروش روزانه به ترتیب بر روی ۱۳۶٫۷۰ ، ۱۳۶٫۸۰ و ۱۳۷٫۰۰ وجود دارند.

آمارهای روز گذشته بانک مرکزی اروپا نشان میدهد بانکهای اروپایی شرایط استاندارد وام خود را بیشتر از ماههای گذشته آسان و راحتر کرده اند که این موضوع گمانه زنی معامله گران را از اتخاذ تصمیم فردا بانک مرکزی اروپا در جهت گسترش سیاست های انبساطی و خرید دارایی ها کم رنگ کرده است و به همین خاطر یورو را در مقابل دلار آمریکا فعلا در بالای سطح حمایت ۱٫۱۳ نگه داشته است.

در هر صورت وضعیت کنونی بازار بدین صورت است که بانک مرکزی اروپا با توجه به کاهش رشد اقتصادی خود و احتمال شکل گیری فشارهای ضد تورمی، همچنان به سیاست های انبساطی خود ادامه خواهد داد، اما بانک فدرال رزرو ایالات متحده مجبور است با توجه به شاخصهای مثبت اقتصادی به افزایش نرخ بهره بانکی خود فکر کند.

این موضوع پایه اصلی تغییرات و ایجاد واکنش ها و نوسانات بازار است. اکنون بازار برای زمان افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا با تردیدهایی مواجه است و عدم تطابق بین گفتار و اقدامات سیاستگذاران پولی و نیز آمارهای اقتصادی این کشور، معامله گران را نسبت به زمان افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا دچار شک و تردید کرده است و بازار به شدت در انتظار جلسه هفته آینده بانک مرکزی آمریکا (FOMC) است.

از یک سو، کاهش نرخ رشد اقتصاد جهانی و نوسانات اخیر بازارهای مالی نشان از عدم تعجیل بانک مرکزی آمریکا در افزایش نرخ بهره است، و از سوی دیگر، ظهور نشانه هایی از جمله کاهش نرخ بیکاری و آمارهای مثبت اقتصادی و تورم نوید حرکت مثبت و احیای اقتصادی را می دهد که ممکن است بانک فدرال رزرو آمریکا را برای تغییر و افزیش نرخ بهره در ماه دسامبر تشویق نماید.

شایان ذکر است که جلسه آتی FOMC برای تعیین نرخ بهره بانکی هفته آینده روز چهارشنبه (۲۸ اکتبر) برگزار خواهد شد و انتظار می رود تغییری در میزان نرخ بهره لحاظ نشود. با این حال با توجه به انتظارات بازار از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در ماه دسامبر و حاکم بودن روند نزولی اونس طلا ترجیح می دهیم که همچنان در این مسیر همراه روند نزولی باشیم که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

در قیمت جهانی اونس طلا اکنون انتظار می رود با شکسته شدن سطح حمایت ۱۱۶۸ پوزیشن های فروش جدید در محدوده پایین سطح ۱۱۶۸ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) تشکیل شود و بسته شدن کندل دو ساعته قیمت در پایین این سطح این احتمال را تقویت خواهد کرد که حرکت نزولی تا سطح ۱۱۵۴ ادامه خواهد یافت که این سطح در نمودار زیر بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی مشخص است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا