تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطح ۱۱۵۴ کاهش یابد که این حرکت را در نمودار زیر شکسته شدن سطح حمایت ۱۱۶۸ نشان داده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۰۷۷ (پایین ترین سطح روز ۲۴ جولای) قرار داشت که دیروز بدلیل تقویت ایندکس دلار آمریکا شکسته شد.

براساس قواعد تکنیکال در صورت عبور قیمت از یک حمایت تا سطح بعدی فیبوناچی حرکت خواهد کرد که سطح بعدی حمایت بر روی سطح ۱۱۵۴ می باشد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی قرار گرفته است.

اگر این سطح هم شکسته شود منجر به ریزش قیمت اونس طلا به سوی سطح ۱۱۴۴ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می شود که این اهداف در چارت پایین به وضوح مشخص شده اند. همچنین در نمودار زیر مشاهده می کنید که این چرخه از امواج الیوت تکمیل شده است و این به معنای سیگنال فروش است.

از منظر تحلیل تکنیکال و بررسی امواج الیوت نیز طول موج C به اندازه طول موج A بوده است که نشان می دهد سقف موج C در همان نزدیکی سطح مقاومت ۱۱۸۹ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) ساخته شده است.

به باور ما موج نزولی که از سطح ۱۱۹۰٫۶۳ (بالاترین سطح روز ۱۵ اکتبر) شکل گرفته است قیمت اونس طلا را در روزها و هفته های آتی دوباره تا سطح ۱۰۷۷ پایین خواهد آورد.

بنابراین برای امروز تحولات تکنیکال احتمال کاهش بیشتر قیمت اونس طلا را تا سطح ۱۱۵۴ بوجود خواهد آورد و برای امروز هر گونه حرکت افزایشی به بالاتر از سطح ۱۱۶۸ با مقاومت بعدی بر روی خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه گذشته در نرخ ۱۱۷۵ و پس از آن سطح مقاومت ۱۱۷۷ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) مواجه است که در چارت پایین دیده می شود.

امروز در تقویم اقتصادی آمریکا ساعت ۱۶:۰۰ به وقت تهران آمار مدعیان بیمه بیکاری هفتگی و ساعت ۱۷:۳۰ به وقت تهران آمار فروش خانه های موجود آمریکا اعلام می شوند و توانایی قیمت در تثبیت پایین سطح ۱۱۶۸ احتمال شروع مجدد روند نزولی اونس طلا را فراهم کرده است.

لازم به ذکر است که امروز جلسه بانک مرکزی اروپا (ECB) برگزار می شود و هرچند انتظار تغییری در میزان نرخ بهره از عدد %۰٫۰۵ را نداریم اما کنفرانس مطبوعاتی دراقی که پس از جلسه اصلی برگزار می شود همواره از اهمیت خاصی برخوردار بوده است و در ساعت ۱۶:۰۰ به وقت تهران بسته به اینکه وی به اتخاذ سیاست های انبساطی و محرکهای اقتصادی جدید اشاره کند یا نه بازار در همان جهت حرکت خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا