تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن به سطح ۴۴٫۵۲ دلار/بشکه کاهش یابد که این موضوع را شکسته شدن سطح حمایت ۴۵٫۴۰ نشان داده است.

همانطور که در نمودار زیر دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۳۷٫۷۵ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) قرار داشت که با قدرت شکسته شد.

سطح حمایت بعدی قیمت بر روی ۴۴٫۵۲ (خط فیبوناچی ۷ درصدی) وجود دارد که اگر این سطح هم شکسته شود باعث ریزش قیمت و سیگنال فروش تا سطح ۴۳٫۷۱ می شود.

برای امروز سطوح مقاومت قیمت نفت نیز به ترتیب بر روی ۴۵٫۸۰ و ۴۶٫۴۴ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) قرار دارند که مانع از هر گونه حرکت افزایشی قیمت خواهند شد که در چارت پایین مشخص شده اند.

از منظر تحلیل فاندامنتال نیز علت متمایل شدن قیمت نفت به روند نزولی عوامل متعددی می باشد که مهمترین آنها عرضه فراوان نفت در بازار می باشد. دیروز آمار موجودی ذخایر نفت هفتگی آمریکا ۸+ میلیون بشکه رشد یافت که بالاتر از حد پیش بینی بازار ۳٫۵+ میلیون بشکه بود.

ارزش دلار آمریکا نیز در بازارها به خاطر گمانه زنی ها از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در ماه دسامبر با افزایش روبرو شده است و در صورتی که این روند ادامه پیدا کند ، عامل دیگری برای کمک به تضعیف قیمت نفت خواهد بود.

از این رو برای امروز به نظر می رسد که قیمت نفت خام سبک آمریکا هم اکنون در تلاش برای تثبیت پایین سطح حمایت ۴۵٫۴۰ است و از این رو، احتمالاً فرصتهای ورود به پوزیشن فروش در پایین این سطح با هدفهای ۴۴٫۵۲ و ۴۳٫۷۱ دلار/بشکه ایجاد شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سطح ۴۶٫۷۵ دلار/بشکه کاهش یابد که این موضوع را شکسته شدن سطح حمایت ۴۸٫۱۴ نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج افزایشی ۴۲٫۲۳ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) به ۵۴٫۰۵ (بالاترین سطح روز ۹ اکتبر) تشکیل شده است و سطح حمایت بعدی قیمت نیز بر روی ۴۶٫۷۵ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) دیده می شود.

در حرکت اصلاحی تنها افزایش قیمت نفت برنت به سطح ۴۸٫۶۰ و تثبیت کندل دو ساعته بالای آن باعث اصلاح و افزایش قیمت به سوی سطح ۴۹٫۵۳ می شود که این سناریو بستگی به تثبیت قیمت بالای سطح حمایت ۴۸٫۱۴ دارد. با بررسی رفتار قیمت می توان به امکان ریزش و احتمال کاهش قیمت نفت برنت نیز پی برد.

در هر صورت برای امروز براساس نمودار زیر شانس کاهش قیمت به سطح ۴۶٫۷۵ اندکی بیشتر است و در صورت ادامه کاهش قیمت و ورود قیمت به پایین سطح ۴۸٫۱۴ تقریبا به احتمال بالایی می توان گفت که قیمت تا سطح ۴۶٫۷۵ کاهش خواهد یافت و برای امروز قیمت های ۴۸٫۸۰ و ۴۹٫۵۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) سطوح مقاومت مهمی برای قیمت نفت برنت هستند.

با توجه به موج نزولی جدید قیمت و موقعیت اندیکاتورها در نمودار نفت برنت دریای شمال به نظر میرسد قیمت هنوز متمایل به ریزش است و امکان این وجود دارد که تا منطقه ۴۶٫۷۵ دلار/بشکه ریزش نماید و پس از آن هم باید امکان ادامه این ریزش قیمت و میزان قدرت حمایت این باند با توجه به شرایط روز مورد بررسی قرار گیرد.

برای امروز انتظار اخبار نسبتا مهمی را داریم جلسه بانک مرکزی اروپا ، آمار مدعیان بیمه بیکاری هفتگی و میزان فروش خانه موجود ایالات متحده خبرهایی هستند که بازار نفت نیز قطعا به آنها توجه خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت