تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن با سطح مقاومت ۵۲۰۸ دلار/تن مواجه شود و مقداری به سوی سطح ۵۱۳۹ اصلاح کند که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی تایید کرده است.

در نمودار تایم فریم یک ساعته زیر به وضوح مشخص است که این سطح مقاومت و حمایت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۸۵۵ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) تشکیل شده است.

در چارت پایین الگوی سقف دو قلو در زیر سطح مقاومت ۵۳۶۲ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) ساخته شده است که محل برخورد قیمت به خط روند بالایی الگوی مثلث است و همین علامت تا زمانیکه قیمت پایین سطح مقاومت ۵۲۰۸ قرار دارد، سیگنال فروش صادر کرده است.

در چارت پایین قیمت مس در درون الگوی مثلث از روز ۲۴ اوت به این سو در نوسان بوده است و هدف نزولی قیمت در حدود سطح ۵۰۰۰ است و از این رو حرکت اصلاحی کنونی که در برخورد به سطح حمایت ۵۱۳۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) رخ داده است ممکن است در حوالی سطح مقاومت ۵۲۰۸ پایان یابد.

برای امروز هر گونه حرکت افزایشی مس به سطح ۵۲۲۰ سیگنالی در جهت تایید شکسته شدن سطح مقاومت ۵۲۰۸ است که می تواند هدف ۵۲۷۷ دلار/تن (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) را نمایان سازد که در چارت پایین مشخص است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۱۵۱۵ دلار/تن را بشکند و به سوی سطح حمایت بعدی ۱۵۰۵ ریزش کند که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی و خط فیبوناچی پروجکشن تایید کرده است.

در چارت پایین همانطور که مشخص است قیمت آلومینیم آلیاژی در موج نزولی ۳ قرار گرفته است که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۶۴۶ (بالاترین سطح روز ۹ اکتبر) است و براساس آنچه که در چارت زیر دیده می شود این موج بخشی از موج نزولی بزرگ تر (c) است که از سطح ۱۶۴۶ شکل گرفته است.

بررسی سطوح فیبوناچی از این موج نزولی (c) سطح حمایت قیمت آلومینیم آلیاژی را بر روی ۱۵۱۵ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) نشان می دهد که باعث اصلاح جزئی قیمت شده است و به باور ما این حرکت چندان پایدار نخواهد بود.

بنابراین پیش بینی می کنیم این موج اصلاحی در حوالی سطح مقاومت ۱۵۳۲ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) متوقف شود و پس از آن باید منتظر فرود بیشتر قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطح ۱۵۰۵ دلار/تن (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) باشیم که در نمودار زیر مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

 آلومینیم