تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم قیمت آن همچنان به سوی هدف ۱۱۵۴ کاهش یابد که برای تایید این هدف لازم است سطح حمایت ۱۱۶۲ با قدرت شکسته شود و قیمت پایین سطح ۱۱۶۸ تثبیت شود.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C قرار دارد که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۰۷۷ (بالاترین سطح روز ۲۴ جولای) به این سو است.

سطح حمایت بعدی بر روی ۱۱۵۴ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) دیده می شود و به باور ما حرکت نزولی قیمت از سطح ۱۱۹۰٫۶۳ (بالاترین سطح روز ۱۵ اکتبر) در قالب سه موج تشکیل شده است که سومین موج در حال ریزش قیمت به سوی سطح ۱۱۵۴ است.

برای امروز سطوح مقاومت مهم قیمت بر روی ۱۱۷۵ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه گذشته) و ۱۱۷۷ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) دیده می شوند. انتظار نمی رود اونس طلا بزودی قادر به شکستن و تثبیت قدرتمند پایین سطح ۱۱۶۲ یا بالای سطح ۱۱۷۷ باشد مگر آنکه، اعلام هفته بعد جلسه بانک مرکزی آمریکا (FOMC) محرکی برای حرکت اونس طلا شود.

یکی دیگر از عوامل نوسانات اخیر کاهشی اونس طلا نیز افزایش ارزش سهام های جهانی پس از سخنان روز گذشته ماریو دراقی ریس بانک مرکزی اروپا (ECB) در مورد معرفی محرکهای اقتصادی جدید در منطقه اروپا است که معامله گران و سرمایه گذاران را به شرکت در خرید سهام ، ایندکس دلار آمریکا و فروش اونس طلا راغب کرده است.

در میان بانکهای مرکزی، همچنان بیشترین انتظار از بانک مرکزی آمریکا در هفته آینده (۲۸ اکتبر) است که پیش بینی می شود نرخ بهره بانکی خود را در همان نرخ %۰٫۰ – %۰٫۲۵ تثبیت کند. البته در این میان، نقش بیانیه های همراه اعلام نرخ بهره را باید مهم دانست. زیرا اکنون زمزمه هایی از افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر به گوش می رسد که می تواند در بیانیه منتشره در نگرش بازار به وضعیت اقتصادی این کشور و اونس طلا تاثیر گذار باشد.

اخبار متعددی که هفته آینده در بازار منتشر خواهد شد می تواند پتانسیل لازم برای حرکت و خروج قدرتمند از روند خنثی بین ۱۱۶۸ و ۱۱۷۷ برای اونس طلا فراهم آورد. در این میان، بی شک، اخبار هفته بعد جلسه بانک مرکزی آمریکا توجه خاص بازار را به خود جلب خواهد کرد.

از آنجاییکه امروز خبر خاصی در تقویم اقتصادی دیده نمی شود، بار دیگر توجه اصلی معامله گران به تحولات ایندکس دلار آمریکا ، بازارهای سهام و اخبار منتشره در خصوص انتظارات بازار از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا خواهد بود. بنابراین باز هم باید منتظر اعلام تصمیم نهایی از سوی FOMC در هفته آینده باشیم. شاید تا آن هنگام قیمت جهانی اونس طلا به ادامه حرکت در روندی خنثی بین سطوح ۱۱۶۲ و ۱۱۷۷ ادامه دهد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا