تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن در نزدیکی سطح حمایت ۴۴٫۹۲ دلار/بشکه مورد حمایت قرار گیرد و احتمال تشکیل یک حرکت اصلاحی به سوی سطح ۴۶٫۱۰ (بالاترین سطح روز ۲۲ اکتبر) وجود دارد.

اما اگر قیمت به هر دلیلی به زیر سطح حمایت ۴۴٫۹۲ برسد دیگر در چنین شرایطی نخواهیم بود و معامله گران وارد پوزیشن فروش با هدف ۴۳٫۹۷ خواهند شد.

در نمودار زیر همانطور که مشاهده می کنید سطح حمایت ۴۴٫۹۲ بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی از موج ۴۳٫۹۷ (پایین ترین سطح روز ۲ اکتبر) به ۵۰٫۹۲ (بالاترین سطح روز ۹ اکتبر) تشکیل شده است. در نمودار زیر دو موج اول تکمیل شده است و قیمت هم اکنون در موج سوم یعنی موج c به سوی سطح ۴۶٫۱۰ قرار دارد.

فعلا برای امروز به خاطر اینکه اخبار مهمی منتشر نخواهد شد قیمت نفت انرژی خوبی برای جهش ندارد و به احتمال زیاد در باند قیمت ۴۴٫۹۲ و ۴۶٫۱۰ به نوسان خواهد پرداخت تا یکی از سطوح فوق با قدرت شکسته شود.

نکته بسیار حائز اهمیت در بررسی نمودار قیمت نفت و همچنین در تحلیل تکنیکا قدرت و استحکام سطح حمایت ۴۴٫۹۲ و مقاومت ۴۶٫۱۰ در این چند روز اخیر می باشد که در طی این مدت قیمت دو بار به سطح حمایت ۴۴٫۹۲ و دو بار به سطح مقاومت ۴۶٫۱۰ برخورد کرده است اما هنوز به عبور کامل و قدرتمند نشده است.

بنابراین برای امروز تا هنگامیکه قیمت نفت خام سبک آمریکا در زیر سطح مقاومت ۴۶٫۱۰ قرار دارد، روند همچنان نزولی است و در این صورت با شکسته شدن سطح حمایت ۴۴٫۹۲ احتمال ریزش قیمت به سطح ۴۳٫۹۷ دلار/بشکه بوجود خواهد آمد که این هدف را در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن بین منطقه خنثی ۴۷٫۷۵ و ۴۸٫۸۳ دلار/بشکه در نوسان باشد تا با شکست یکی از سطوح فوق جهت بازار مشخص شود.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این محدوده خنثی بین خطوط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی C قرار گرفته است که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۲٫۲۳ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) می باشد.

در نمودار تایم فریم یک ساعته زیر به وضوح مشخص است که قیمت نفت برنت دوبار تلاش کرد که از سطح حمایت ۴۷٫۷۵ عبور کند که موفق نشد و این به معنای تشکیل یک کف دو قلوی موقت در اطراف سطح حمایت ۴۷٫۷۵ است که قابل تامل است.

البته برای اینکه از تشکیل این کف دو قلو مطمئن شویم لازم است که قیمت نفت برنت حتما به بالای سطح مقاومت ۴۸٫۸۳ برسد در غیر این صورت باید با احتیاط عمل کرد. به همین خاطر برای مشخص شدن حرکت نفت برنت می بایست روند خنثی فعلی قیمت که مابین نرخهای ۴۸٫۸۳ و ۴۷٫۷۵ است با قدرت شکسته شود.

از این رو از دیدگاه تحلیل تکنیکال در نمودار پایین فعلا برای امروز چشم انداز کوتاه مدت نفت برنت نامشخص است زیرا هنوز هیچ یک از سطوح مقاومت ۴۸٫۸۳ و سطح حمایت ۴۷٫۷۵ با قدرت شکسته نشده است.

برای امروز تنها سقوط قیمت به زیر نرخ ۴۷٫۷۵ می تواند حرکت اصلاحی فعلی را در زیر سطح مقاومت ۴۸٫۸۳ متوقف کند و راه را برای کاهش نفت برنت تا سطوح ۴۶٫۸۳ و ۴۵٫۹۸ دلار/بشکه هموار نماید که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت