تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

امروز یورو در مقابل ارزهای اصلی یکبار دیگر افت شدید قیمت را تجربه کرد و در برابر دلار آمریکا با سقوط به پایین ترین سطوح ۲ ماهه گذشته کاهش یافت. نتیجه اختلاف نرخ بهره بانک مرکزی اروپا با آمریکا سقوط یورو خواهد بود و در صورت افزایش شاخصهای اقتصادی آمریکا، امیدهای جدیدی برای افزایش نرخ بهره بانک فدرال رزرو در ماه دسامبر بوجود می آید و این بار خریداران دلار و فروشندگان یورو وارد بازار خواهند شد.

برای امروز در زوج ارز یورو – دلار آمریکا سطح مقاومت اولیه بر روی نرخ ۱٫۱۱۴۰ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه گذشته) قرار دارد و پس از آن سطوح مقاومت و رزیستنس بعدی به ترتیب ۱٫۱۱۵۰ و ۱٫۱۱۸۵ در ادامه سطوح ۱٫۱۱۹۰ و ۱٫۱۲۰۰ نقش مقاومت قوی و سفارشات فروش معامله گران روزانه را برعهده دارند و احتمال سقوط بیشتر یورو تا نرخ ۱٫۱۰۰۰ وجود دارد.

سقوط شدید یورو به پایین خط میانگین متحرک ۵۵ و ۲۰۰ روزه گذشته در واکنش به سخنرانی دیروز ماریو دراقی ریس بانک مرکزی اروپا (ECB) بوده است. همانطور که قبلا اشاره شد این اظهارات، مشخص کننده مواضع انبساطی بانک مرکزی اروپا است و به روشنی نشان می دهد که بانک مرکزی اروپا در صدد بکارگیری ابزارهای جدید سیاستگذاری نامتعارف (QE) در ماه دسامبر برآمده است که این خبر در طی ۲۴ ساعته گذشته باعث ریزش شدید روزانه یورو در مقابل دلار گردید و این سقوط روزانه از ماه ژانویه به این سو بی سابقه بوده است.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز امروز سطح مقاومت اولیه بر روی نرخ ۱۳۴٫۳۰ تشکیل شده و مقاومت بعدی بر روی سطوح ۱۳۴٫۴۰ و ۱۳۴٫۷۰ قرار دارند و رویدادهای فاندامنتال می تواند امروز موجب تسریع در روند نزولی این زوج ارز و سقوط قیمت به هدف های ۱۳۳٫۲۰ و ۱۳۳٫۱۵ گردد.

در سایر تحولات قیمت جهانی اونس طلا در واکنش به انتشار خبر امروز کاهش نرخ بهره بانک مرکزی چین بیشتر از سطح مقاومت ۱۱۸۰ نتوانست بالاتر رود و دوباره بدلیل افزایش ایندکس دلار آمریکا به پایین سطح ۱۱۶۲ با کاهش مواجه شد.

در این صورت برای قیمت جهانی اونس طلا احتمال فرود بیشتر تا نرخ ۱۱۵۴ و سپس ۱۱۴۴ بوجود خواهد آمد که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۵۰ درصدی قرار دارند. ناتوانی اونس طلا برای بسته شدن بالای سطوح مقاومت ۱۱۷۵ و ۱۱۷۷ به معنای احتمال ادامه حرکت نزولی به سوی سطح ۱۱۵۴ است که در نمودار پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا