تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطح ۱۱۵۴ کاهش یابد که این حرکت را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود قیمت اونس طلا در موج نزولی c در نوسان است که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۱۹۰٫۶۳ (بالاترین سطح روز ۱۵ اکتبر) است.

از دیدگاه تحلیل تکنیکال این موج نزولی توانسته از سطح حمایت ۱۱۶۸ عبور کند و به وضوح در نمودار زیر مشخص است که این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C قرار داشت که با قدرت شکسته شد. این موج سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۰۷۷ (پایین ترین سطح روز ۲۴ جولای) محسوب می شود.

سطح حمایت بعدی قیمت بر روی خط فیبوناچی ۱۱۵۴ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) دیده می شود که انتظار داریم امروز این سطح لمس شود و اگر این سطح هم شکسته شود باعث ریزش بیشتر قیمت به سطح ۱۱۴۴ می شود.

در حرکت اصلاحی اونس طلا سطح مقاومت بر روی ۱۱۶۸ دیده می شود و بالاتر از آن مقاومت بعدی بر روی ۱۱۷۷ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) تشکیل شده است.

از این رو می توان نتیجه گرفت، حرکت نزولی اونس طلا ادامه خواهد یافت و حال اگر در این روند نزولی گاهاً با انتشار اخباری توقف و اصلاحی صورت گیرد، اما با توجه به امیدواری بازار از افزایش نرخ بهره بانک فدرال رزرو آمریکا در سال جاری، حرکت نزولی اونس طلا در میان مدت پایدار خواهد ماند.

از سوی دیگر، انتظار برای توسعه محرکهای اقتصادی بانک مرکزی اروپا، به یورو امکان تضعیف بیشتر خواهد داد و خصوصاً انتظار می رود با بیشتر شدن اختلاف نرخ بهره بانکی بین آمریکا و اروپا، یورو بیش از سایر ارزها در مقابل دلار آمریکا تضعیف شود.

این هفته اعلام نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا و انتشار بیانیه آن بسیار قابل توجه است و با آنکه پیش بینی می شود، بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را همان رقم %۰٫۰ تا %۰٫۲۵ ثابت نگاه دارد، اما انتظار می رود اگر بیانیه بانک فدرال اشاره به افزایش نرخ بهره داشته باشد، کاهش اونس طلا را به همراه داشته باشد. امروز در تقویم اقتصادی آمریکا تنها آمار فروش خانه های نوساز آمریکا در ساعت ۱۷:۳۰ به وقت تهران اعلام می شود.

ونس طلا همچنان سطوح پایین دو هفته گذشته قیمت خود را حفظ نموده است و با توجه به آمارهای مثبت اقتصادی آمریکا و گمانه زنی ها از اینکه اقدام اخیر چین در تدوین محرک اقتصادی و کاهش نرخ بهره زمینه را برای افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در سال جاری بوجود خواهد آورد، انتظار داریم بیشتر تحت فشارهای نزولی قرار گیرد.

بنابراین در نمودار پایین تمایل معامله گران برای فروش اونس طلا با هدف اولیه ۱۱۵۴ همچنان از اولویت های معامله گران است و اونس طلا همچنان در مسیر کاهشی باقی خواهد ماند که در نمودار زیر مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا