تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن به سطح ۴۳٫۹۸ دلار/بشکه ریزش کند که این حرکت نزولی را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی نشان داده است.

در چارت زیر به وضوح مشخص است که قیمت نفت در موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۰٫۹۲ (بالاترین سطح روز ۹ اکتبر) تشکیل شده است. اکنون می توان نتیجه چنین استراتژی هایی را در نمودار بازار به عینه مشاهده کرد.

در نمودار زیر این موج نزولی براحتی توانسته از سطح حمایت ۴۴٫۶۶ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) عبور کند و در حال ریزش قیمت به سوی سطح ۴۳٫۹۸ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) است. از دیدگاه تحلیل تکنیکال حتی احتمال ریزش بیشتر قیمت تا سطح ۴۳٫۱۵ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) نیز ممکن است.

برای امروز سطح مقاومت قیمت نفت بر روی سطح ۴۵٫۳۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) است و اگر از بالا به هر دلیلی این سطح با قدرت شکسته شود باعث برگشت و اصلاح قیمت به سطح ۴۶٫۱۶ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می شود.

در هر صورت برای امروز شکسته شدن سطح ۴۴٫۱۸ (پایین ترین سطح روز ۲۳ اکتبر) فرصت خوبی را برای فروشندگان با تارگتهای ۴۳٫۹۸ و ۴۳٫۱۵ فراهم خواهد آورد.

بنابراین شکسته شدن سطح ۴۴٫۱۸ موقعیت معامله فروش ایجاد می کند و هدف ریزش قیمت نفت خام سبک آمریکا در نمودار زیر با خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن بین منطقه خنثی ۴۷٫۷۵ و ۴۸٫۸۳ دلار/بشکه در نوسان باشد تا بعد از آن بتواند با شکست یکی از سطوح فوق جهت خود را مشخص سازد.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این منطقه خنثی بین خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی C قرار دارد که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۲٫۲۳ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) به این سو است.

تمایلات بازار بیشتر کاهش قیمت نفت برنت را نشان می دهد به این دلیل که نوسانات خنثی قیمت بیشتر در یک الگوی ادامه دهنده در نوسان بوده است که بیانگر کاهش قیمت نفت برنت به سوی سطح ۴۶٫۸۳ (خط فیبوناچی ۷ درصدی) است.

در حرکت افزایشی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۴۸٫۸۳ نشاندهنده تشکیل کف دو قلو در اطراف سطح ۴۷٫۷۵ می باشد که می تواند باعث افزایش قیمت به سوی سطح ۵۰٫۶۰ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) شود.

بنابراین در حال حاضر حرکت خنثی قیمت مابین نرخهای ۴۷٫۷۵ و ۴۸٫۸۳ ادامه دارد و کاهش قیمت به پایین سطح ۴۷٫۴۲ (پایین ترین سطح ۲۳ اکتبر) برای تغییر این روند خنثی لازم است که می تواند منجر به شروع حرکت کاهشی قیمت نفت برنت دریای شمال به سطح ۴۶٫۸۳ دلار/بشکه گردد که در نمودار زیر مشاهده می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت