تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا همچنان هدف نزولی ۱۱۵۴ را پیش بینی می کنیم و دلیلی برای تغییر تحلیل روز گذشته وجود ندارد و این موضوع را در نمودار زیر بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی پروجکشن نشان داده اند.

همانطور که روز گذشته گفتیم و در نمودار زیر نیز به وضوح مشخص است قیمت اونس طلا در موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی قرار گرفته است که این چرخه از سطح ۱۱۹۰٫۶۳ (بالاترین سطح روز ۱۵ اکتبر) آغاز گردیده است.

به اعتقاد ما این موج نزولی از توانایی و پتانسیل کاهشی خوبی برای ریزش قیمت به سطح ۱۱۵۱ برخوردار است که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی می باشد.

لازم به ذکر است قبل از اینکه قیمت به سطح ۱۱۵۱ کاهش یابد باید حتما از سطح حمایت مهم و کلیدی ۱۱۵۴ با قدرت عبور کند که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج بزرگتر C قرار دارد که این موج سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۰۷۷ (پایین ترین سطح روز ۲۴ جولای) است.

سطح مقاومت قیمت نیز بر روی ۱۱۶۸ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) وجود دارد و اگر به هر دلیلی شکسته شود و حداقل دو ساعت بالای آن تثبیت شود، باعث افزایش و اصلاح قیمت به سوی سطوح مقاومت ۱۱۷۵ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه گذشته) و ۱۱۷۷ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) می شود.

در هر صورت برای امروز به محض رسیدن قیمت به محدوده های پایین ۱۱۵۸، می بایست در انتظار شروع حرکت نزولی باشیم. هدف بعدی در روند نزولی، سطح ۱۱۵۴ و پس از آن سطح ۱۱۵۱ است.

از منظر تحلیل فاندامنتال نیز اونس طلا در روندی باریک و خنثی قرار گرفته و منتظر محرکی برای حرکت است و امروز در تقویم اقتصادی آمریکا ساعت ۱۶:۰۰ به وقت تهران آمار خالص سفارشات کالاهای بادوام و ساعت ۱۷:۳۰ به وقت تهران آمار ضریب اطمینان مصرف کنندگان آمریکا اعلام می شوند.

مهمترین خبری که بازار در انتظار آن است، اعلام نرخ بهره بانک فدرال رزرو و انتشار بیانیه بانک مرکزی آمریکا (FOMC) در روز چهارشنبه است و فردا شب می بایست در انتظار انتشار اخبار و رویدادهای مرتبط با آن بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا