تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح ۴۳٫۱۵ دلار/بشکه ریزش کند که این هدف نزولی را شکسته شدن سطح حمایت ۴۳٫۹۸ تا حد زیادی تایید کرده است و امروز و فردا عمده توجهات بازار به گزارش آمار هفتگی موجودی ذخایر نفت انجمن و سازمان انرژی آمریکا است.

در نمودار تایم فریم یک ساعته زیر به وضوح مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۰٫۹۲ (بالاترین سطح روز ۹ اکتبر) قرار داشت که دیروز با قدرت شکسته شد و برای امروز می بایست منتظر ریزش بیشتر قیمت تا سطح ۴۳٫۱۵ باشیم.

این سطح همانطور که در نمودار مشاهده می فرمائید بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی تشکیل شده است و اگر این سطح هم شکسته شود باعث ورود فروشندگان و ریزش بیشتر قیمت به سطح ۴۱٫۸۱ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) خواهد شد.

سطح مقاومت قیمت نیز بر روی سطوح ۴۳٫۹۸ و ۴۴٫۶۶ قرار دارند که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۵۰ درصدی قرار دارند. حتی اگر حرکت اصلاحی نیز آغاز شود، تا هنگامی که قیمت در بالای نرخهای مقاومت ۴۳٫۹۸ و ۴۴٫۶۶ تثبیت نشود، نمی توان از تغییر روند روزانه قیمت اطمینان حاصل نمود که این امر دلیلی جز تضعیف واقعی نفت و آینده رو به ضعف آن ندارد.

با توجه به عرضه فراوان نفت و انتظارات بازار از افزایش موجودی ذخایر نفت آمریکا در صورت تثبیت قیمت در پایین سطوح ۴۳٫۱۵ و ۴۲٫۹۶ (خط فیبوناچی ۷ درصدی از موج نزولی ۱۱۲٫۲۴ به ۳۷٫۷۵) و از آنجایکه پس از آن سطح حمایت خاصی در مقابل نفت نخواهد بود، امکان ریزش بیشتر تا سطوح ۴۱٫۸۱ و ۴۱٫۲۳ وجود خواهد داشت.

لازم به ذکر است سطح ۴۱٫۲۳ بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی از موج کاهشی ۶۱٫۵۷ به ۳۷٫۷۵ قرار دارد و قبلا نیز به این سطح در تحلیل ویژه چشم انداز سه ماهه اشاره کردیم و هم اکنون قیمت نفت خام سبک آمریکا در تلاش برای عبور و شکست سطح حمایت ۴۳٫۳۷ دلار/بشکه (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج کاهشی ۶۱٫۵۷ به ۳۷٫۷۵) است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن قیمت آن سیگنال فروش به سطح ۴۶٫۸۳ دلار/بشکه صادر کرده است که این حرکت نزولی را شکسته شدن سطح حمایت ۴۷٫۷۵ تا حد زیادی تایید کرده است.

همانطور که در چارت زیر دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی قرار داشت که شکسته شد. این سطح حمایتی که بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی در نمودار زیر دیده می شود از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی می باشد که قبلا از سطح ۴۲٫۲۳ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) تشکیل شده بود.

سطح حمایت بعد از آن بر روی ۴۶٫۸۳ (خط فیبوناچی ۷ درصدی) وجود دارد و اگر این سطح هم شکسته شود باید منتظر فروش و ریزش شدید قیمت به سطح ۴۵٫۹۸ (پایین ترین سطح روز ۱۵ سپتامبر) باشیم. سطوح مقاومت نیز به ترتیب بر روی ۴۷٫۷۵ و ۴۸٫۸۳ (خطوط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی) قرار گرفته اند.

در هر صورت برای امروز شکسته شدن سطح حمایت ۴۷٫۷۵ فرصتی مجدد برای ورود فروشندگان ایجاد کرده است و هر گونه حرکت اصلاحی با مانع بزرگی در سطوح ۴۷٫۷۵ و ۴۸٫۸۳ مواجه خواهد بود. این موضوع می تواند روند نزولی نفت برنت را بیشتر به پایین هدایت کند.

امروز و فردا اخبار مربوط به موجودی ذخایر نفت آمریکا محرک قابل توجهی برای تعیین جهت حرکت بازار نفت به شمار می رود و براساس آنچه که در نمودار زیر دیده می شود می تواند به سرعت گرفتن روند نزولی قیمت نفت برنت به ترتیب به سوی سطوح ۴۶٫۸۳ و ۴۵٫۹۸ دلار/بشکه کمک بیشتری کند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت