تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا محدوده ۵۱۳۹ و ۵۱۰۰ دلار/تن ریزش کند که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن و امواج الیوت تایید کرده اند.

همانطور که در چارت زیر دیده می شود قیمت مس در موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۳۵۶ (بالاترین سطح روز ۹ اکتبر) قرار دارد و این موج نزولی قادر است قیمت مس را تا سطح ۵۱۰۰ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) پایین بکشاند.

لازم به ذکر است قبل از اینکه قیمت مس بخواهد تا سطح ۵۱۰۰ ریزش کند حتما می بایست اول از سطح حمایت ۵۱۳۹ عبور کند که این سطح در نمودار زیر بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی C از سطح ۴۹۱۵٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۹ سپتامبر) تشکیل شده است.

سطح مقاومت قیمت نیز بر روی ۵۲۰۸ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج C) دیده می شود و افزایش قیمت به بالای این سطح چندان پایدار و مستحکم نخواهد بود زیرا سطح مقاومت مهم و قوی قیمت مس بر روی سطح ۵۲۳۵ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) وجود دارد.

با این توضیح، هرچند در طی روز گذشته، مس سعی در حفظ قدرت کاذب خود تا سطح مقاومت ۵۲۳۵ کرده بود، اما با حرکت روز گذشته و کاهش شدید، دور جدیدی از روند نزولی برای آن رقم خورده است.

برای امروز فرصت مناسبی برای ورود مجدد به پوزیشن فروش و کاهش قیمت مس تا محدوده ۵۱۳۹ و ۵۱۰۰ دلار/تن فراهم خواهد آمد که در نمودار پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سطح ۱۴۷۵ دلار/تن کاهش یابد و اگر این سطح شکسته شود باعث ریزش قیمت به سوی سطح ۱۴۶۲ می شود.

این سطوح حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی و ۱۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی (c) قرار دارد که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۶۵۵٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۹ سپتامبر) می باشد و در این موج باید منتظر فرود بیشتر قیمت به سطح ۱۴۶۲ باشیم که در نمودار زیر مشخص است.

هر چند قیمت آلومینیم آلیاژی در برخورد به سطح حمایت ۱۴۷۵ حرکت اصلاحی داشته اما انتظار داریم این حرکت اصلاحی در اطراف سطح مقاومت ۱۴۸۸ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) پایان یابد.

برای امروز اگر سطح حمایت ۱۴۷۵ با قدرت شکسته شود و قیمت به نرخهای پایین حرکت کند، فرصت مناسبی برای ورود مجدد به پوزیشن فروش و سقوط تا نرخ ۱۴۶۲ فراهم خواهد آمد و در صورت تشکیل روند نزولی، هدف بعدی سقوط به نرخهای پایین سطح ۱۴۶۲ خواهد بود که در چارت پایین دیده می شود.

بنابراین براساس تحولات قیمت در نمودار پایین باید در انتظار یک سقوط جدی قیمت آلومینیم آلیاژی در موج نزولی (c) باشیم و اخبار این هفته مسیر حرکت نزولی تا سطح ۱۴۶۲ را مشخص خواهد کرد و برای امروز سطح مهمی که می بایست مورد توجه قرار گیرد، سطح ۱۴۷۵ و پس از آن ۱۴۶۲ دلار/تن است که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم