تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

امروز به غیر از آمار سفارشات کالاهای بادوام و آمار ضریب اطمینان مصرف کنندگان آمریکا اخبار چندان مهمی در بازار آمریکا نداریم و بیشتر توجهات به انتشار بیانیه بانک مرکزی آمریکا که فردا اعلام می شود معطوف شده است. با نزدیک شدن به جلسه FOMC گمانه زنیها در رابطه با نتایج این نشست به اوج خود می رسد.

این جلسه ویژگیهای منحصر به فردی دارد که شاید مهمترین آنها این باشد که هر چند برای جلسه فردا شب انتظار تغییری در نرخ بهره نداریم اما هنوز اقتصاددانان به یک اتفاق نظر در رابطه با عدد نرخ بهره در جلسه ماه دسامبر نرسیده اند. بعد از هفته ها انتظار معامله گران درخواهند یافت که فدرال رزرو چه اندیشیده ؟ جدای از نرخ بهره بیانیه این نهاد چه خواهد بود ؟

اینها همه سوالاتی هستند بسیار مهم که بعد از جلسه جواب آنها روشن خواهد شد و ممکن است جهت بازار را تا چند هفته مشخص کند. اگر در بیانیه فردا به بهبود اقتصادی آمریکا اشاره بیشتری نسبت به نگرانی ها از رشد اقتصاد جهانی شود ، بیانیه شدیدالحن (Hawk) و به نفع ایندکس دلار آمریکا محسوب می شود.

در صورتی که این سناریو به وقوع بپیوندد راه یورو برای کاهش و گذر کردن از ۱٫۰۹۵۰ در روزهای آینده هموار خواهد شد. به هرحال این بیانیه فردا شب اعلام می شود و در یادداشتهای بعد مفصلا به آن خواهیم پرداخت.

در زوج ارز یورو – دلار آمریکا تمایلات بازار هنوز هم نشان می دهد که احتمال فشار نزولی و تضعیف بیشتر یورو وجود دارد و برای امروز در نزدیکی سطوح ۱٫۱۰۸۵ ، ۱٫۱۰۹۰ و ۱٫۱۱۰۰ فرصتهای مناسبی برای ورود مجدد فروشندگان با تارگتهای ۱٫۱۰۱۰ ، ۱٫۱۰۰۰ و سپس سطوح ۱٫۰۹۸۵ ، ۱٫۰۹۸۰ و در ادامه سطوح ۱٫۰۹۶۵ ، ۱٫۰۹۶۰ و ۱٫۰۹۵۰ ایجاد می کند.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن سقوط قیمت به زیر نرخ ۱۳۳٫۰۰ روند نزولی را احیاء کرده است و اکنون تمرکز قیمت سقوط تا رسیدن به سطح ۱۳۲٫۷۰ و در ادامه، تا نرخ ۱۳۲٫۶۵ است. باید توجه داشت که عدم موفقیت قیمت برای تثبیت در بالای سطح مقاومت ۱۳۴ می تواند شروع مجددی برای حرکت نزولی باشد.

در سایر تحولات برای قیمت نفت همانطور که در یادداشتهای روزهای پیشین اشاره کردم موجی که بعد از اعلام افزایش موجودی ذخایر نفت آمریکا بازار را در نوردید اولین موج از سلسله امواجی خواهد بود که نفت را به قهقرا خواهد برد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است امروز با شکسته شدن سطوح حمایت ۴۳٫۳۷ و ۴۲٫۹۶ دلار در هر بشکه انتظار چنین تضعیفی می رفت و ای بسا که کار برای نفت از اینها هم مشکلتر شود و اندیکاتورهای روزانه به ادامه حرکت کاهشی به ترتیب به سوی سطوح ۴۱٫۲۳ و ۳۷٫۷۵ دلار در هر بشکه اشاره دارند.

در قیمت جهانی اونس طلا نیز بازار چندان تمایلی به حرکت نداشته و معامله گران ترجیح می دهند تا هنگام مشخص شدن اخبار فردا شب منتظر بمانند و قیمت اونس طلا در حال حاضر بین سطوح ۱۱۶۰ و ۱۱۷۰ در نوسان است. بیانیه بانک مرکزی آمریکا در این ماه از آن جهت حایز اهمیت است که می تواند چشم اندازی از تصمیمات آنها در ماه دسامبر را نمایان سازد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام