تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن به این حرکت اصلاحی خود که از سطح حمایت ۴۲٫۵۸ دلار/بشکه آغاز کرده در حوالی سطح مقاومت ۴۳٫۹۸ پایان دهد و دوباره به سوی سطح حمایت ۴۲٫۵۸ ریزش کند.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت و حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۸۶٫۴ درصدی از موج نزولی c تشکیل شده است که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۰٫۹۲ (بالاترین سطح روز ۹ اکتبر) است. به باور ما این موج نزولی ممکن است در اطراف سطح حمایت ۴۱٫۸۱ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) تکمیل شود و شاهد شکل گیری افزایش قیمت باشیم.

برای امروز تنها به شرط شکست و تثبیت قیمت بالای سطح مقاومت ۴۳٫۹۸ باعث افزایش به سوی سطح ۴۴٫۶۶ می شود که در چارت زیر مشاهده می کنید. ما از هم اکنون روند نزولی را برای نفت خام سبک آمریکا به ترتیب تا سطوح ۴۲٫۵۸ و ۴۱٫۸۱ ادامه دار پیش بینی می کنیم مخصوصا اگر امروز ساعت ۱۸:۰۰ به وقت تهران آمار موجودی ذخایر نفت آمریکا بالاتر از حد پیش بینی بازار ۳٫۴۱۷+ میلیون بشکه اعلام شود.

افزایش ذخایر نفت آمریکا و پیشی گرفتن عرضه از تقاضا به عنوان مهمترین دلایل کاهش قیمت‌ نفت بوده است و بر اساس قواعد تکنیکال در صورت عبور قیمت از یک حمایت تا سطح حمایت بعدی پیشروی خواهد کرد که سطوح بعدی ۸۶٫۴ درصدی و ۱۰۰ درصدی فیبوناچی به ترتیب بر روی ۴۲٫۵۸ و ۴۱٫۸۱ دلار/بشکه می باشند. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی نفت خام سبک آمریکا و هدفهای بعدی آن مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا زمانیکه پایین سطح مقاومت ۴۷٫۰۸ دلار/بشکه تثبیت شود به سطح ۴۵٫۹۸ ریزش کند و ممکن است این موج نزولی که از سطح ۵۴٫۰۵ (بالاترین سطح روز ۹ اکتبر) آغاز شده در حوالی همین سطح حمایت ۴۵٫۹۸ تکمیل شود.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که قیمت نفت برنت توانسته به زیر سطح حمایت ۴۷٫۰۸ کاهش یابد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی ۴۵٫۹۸ (پایین ترین سطح روز ۱۵ سپتامبر) به ۵۴٫۰۵ قرار دارد. سطح حمایت بعدی نیز بر روی سطح ۴۵٫۹۸ دیده می شود.

به باور ما قیمت نفت برنت از حوالی سطح حمایت ۴۵٫۹۵ ممکن است به نرخهای بالا برگردد و شاهد برگشت قیمت به سطوح بالاتر باشیم و حتی احتمال صعود قیمت به بالای سطح ۵۴٫۰۵ نیز وجود دارد. برای امروز چنانچه قیمت به بالای سطح مقاومت ۴۷٫۰۸ برسد سیگنال خرید به سوی سطح ۴۷٫۸۸ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) صادر می کند و هدف ۴۵٫۹۸ را با چالش جدی مواجه می سازد.

با این حال تثبیت قیمت در زیر نرخ ۴۷٫۰۸ می تواند راه را برای کاهش دوباره تا سطح ۴۵٫۹۸ هموار سازد. برای امروز این احتمال وجود دارد که از اطراف سطح حمایت ۴۵٫۹۸ شاهد شکل گیری موج جدید نزولی باشیم و ممکن است معامله گران میان مدت تمایل به خرید نفت برنت از حوالی سطح حمایت ۴۵٫۹۸ داشته باشند و از این سطح در میان مدت روند افزایشی جدید تا سطوح بالای ۵۴٫۰۵ دلار/بشکه شکل گیرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت