تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس لندن تحلیل روز گذشته همچنان معتبر است و پیش بینی می کنیم قیمت آن تا محدوده ۵۱۳۹ و ۵۱۰۷ دلار/تن ریزش کند که این حرکت نزولی را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن و امواج الیوت تایید کرده اند. محدوده پایین این هدف بر روی خطوط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۳۵۶ (بالاترین سطح روز ۹ اکتبر) است.

همانطور که در چارت زیر دیده می شود قیمت مس در موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۳۵۶ (بالاترین سطح روز ۹ اکتبر) قرار دارد و این موج نزولی قادر است قیمت مس را تا سطح ۵۱۰۷ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) پایین بکشاند.

لازم به ذکر است قبل از اینکه قیمت مس بخواهد تا سطح ۵۱۰۷ ریزش کند حتما می بایست اول از سطح حمایت ۵۱۳۹ عبور کند که این سطح در نمودار زیر بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی C از سطح ۴۹۱۵٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۹ سپتامبر) تشکیل شده است.

سطح مقاومت قیمت نیز بر روی ۵۲۳۸ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) دیده می شود و افزایش قیمت به بالای این سطح چندان پایدار و مستحکم نخواهد بود زیرا سطح مقاومت مهم و قوی قیمت مس بر روی سطح ۵۲۷۷ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) وجود دارد.

با این توضیح، هرچند در طی روز گذشته، مس سعی در حفظ قدرت کاذب خود تا سطح مقاومت ۵۲۳۸ کرده بود، اما با حرکت امروز و کاهش شدید، دور جدیدی از روند نزولی برای آن رقم خورده است. برای امروز فرصت مناسبی برای ورود مجدد به پوزیشن فروش و کاهش قیمت مس تا محدوده ۵۱۳۹ و ۵۱۰۷ دلار/تن فراهم خواهد آمد که در نمودار پایین دیده می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۱۴۷۵ دلار/تن را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۱۴۶۲ کاهش یابد که این حرکت در راستای تکمیل شدن موج نزولی (c) است.

براساس آنچه که در نمودار زیر دیده می شود این سومین موج از چرخه سه موجی می باشد که از سطح ۱۶۵۵٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۹ سپتامبر) تشکیل شده است و به احتمال زیاد پیش بینی می شود این موج در حوالی سطح ۱۴۶۲ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) پایان یابد.

در حرکت نزولی سطح حمایت بر روی ۱۴۷۵ (خط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی) است که حمایت چندان مستحکم و قوی نیست و قویا پیش بینی می شود یا امروز یا فردا شکسته شود و تا سطح ۱۴۶۲ ریزش کند. به باور ما این سطح حمایت مستحکمی است و معامله گران برای ادامه حرکت نزولی باید با احتیاط عمل کنند.

برای امروز تنها افزایش قیمت به بالای سطح ۱۴۹۳٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۷ اکتبر) باعث تقویت قیمت به سوی سطح ۱۵۰۵ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) می شود. لذا بررسی رفتار قیمت در اطراف سطح حمایت ۱۴۶۲ دلار/تن در روزهای آینده حایز اهمیت خواهد بود. جلسه امشب بانک مرکزی آمریکا (FOMC) در ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران محرک قابل توجهی برای تعیین جهت حرکت بازار به شمار می رود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم