تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

از ابتدای هفته شاهد موج چندانی در بازار نبودیم که علت اصلی این مسئله انتظار برای جلسه مهم بانک مرکزی آمریکا در روز چهارشنبه است و از اهمیت بالایی برخوردار است. در تقویم اقتصادی امروز عمده توجه معامله گران به نرخ بهره و بیانیه امشب بانک مرکزی آمریکا در ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران خواهد بود.

این گزارش امشب منتشر خواهد شد و می تواند تا حدی مشخص کننده تصمیم بانک فدرال در تعیین نرخ بهره بانکی برای ماه دسامبر باشد. این خبر می تواند جهت حرکت عمده بازار را تعیین کند. در زوج ارز یورو – دلار آمریکا در نزدیکی سطوح ۱٫۱۱۰۰ و ۱٫۱۱۱۵ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه گذشته) همچنان مقاومت بسیار مستحکم قیمت برای ورود فروشندگان با تارگتهای پایین ۱٫۰۹۵۰ و ۱٫۰۹۰۰ محسوب می شود.

در زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن سطوح حمایت قیمت برای خرید روزانه بر روی ۱۲۰٫۱۰ ، ۱۲۰٫۰۰ ، ۱۱۹٫۸۰ ، ۱۱۹٫۷۵ و سطوح مقاومت برای تسویه خرید بر روی نرخهای ۱۲۱٫۴۰ ، ۱۲۱٫۴۵ ، ۱۲۱٫۵۰  قرار دارند. مقاومتهای بعدی بر روی ۱۲۱٫۸۰ و ۱۲۲٫۰۰ قرار دارند. در حال حاضر قیمت این زوج ارز به حرکت تکنیکی خود در مسیر افزایشی ادامه می دهد و همچنان با پتانسیل بالا در انتظار اعلام خبر امشب باقی مانده است.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن چشم انداز میان مدت قیمت ادامه روند نزولی است که در این مسیر، سطح حمایتی بر روی سطوح ۱۳۲٫۷۰ ، ۱۳۲٫۶۵ ، ۱۳۲٫۵۰ و ۱۳۲٫۲۰ دیده می شود و سقوط قیمت به زیر سطح ۱۳۲٫۲۰ حرکت نزولی را تقویت خواهد کرد. سطوح مقاومت نیز به ترتیب بر روی ۱۳۳٫۵۵ ، ۱۳۳٫۸۵ ، ۱۳۳٫۹۰ ، ۱۳۴٫۰۰ ، ۱۳۴٫۳۵ ، ۱۳۴٫۴۰ و ۱۳۴٫۷۰ تشکیل شده اند که سفارشات فروش امروز این زوج ارز در این سطوح چیده شده اند.

در سشن آمریکا آمار موجودی ذخایر نفت آمریکا در ساعت ۱۸:۰۰ به وقت تهران احتمالاً نوساناتی را برای قیمت نفت به همراه داشته باشد. از نظر تکنیکی سطح ۴۲٫۵۸ سطح حمایت نفت خام سبک آمریکا است و سطح بعدی بر روی ۴۱٫۸۱ تشکیل شده است و اگر این الگوی نزولی تکمیل شود، می تواند شروعی برای حرکت افزایشی به بالای سطح ۴۴٫۶۶ باشد.

ادامه جهت حرکت قیمت جهانی ایندکس دلار آمریکا عمدتاً تحت تاثیر بیانیه امشب بانک فدرال رزرو آمریکا است. همانطور که در نمودار زیر مشخص است تا زمانیکه قیمت در بالای سطح حمایت ۹۶٫۵۰ بسته شده باشد، روند افزایشی ادامه خواهد داشت و در صورت صعود بیشتر به بالای سطح مقاومت ۹۷٫۴۲ موج افزایش با شدت راه را برای افزایش تا سطح مقاومت ۹۸٫۵۵ هموار خواهد نمود.

در صورتیکه امروز بانک مرکزی آمریکا بدلیل نگرانی ها از کاهش رشد اقتصاد جهانی اشاره به افزایش نرخ بهره نکند، این موضوع می تواند روند صعودی اونس طلا که از سطح ۱۱۵۸ آغاز گردیده را بیشتر به جلو هدایت کند. از سوی دیگر، مسلم است که در صورت اشاره به افزایش نرخ بهره، ممکن است اونس طلا ناگزیر به تغییر جهت حرکت خود گردد.

در حال حاضر روند قیمت اونس طلا بین سطوح ۱۱۵۸ و ۱۱۸۴ در نوسان است و شکسته شدن هر طرف آن می تواند جهت اصلی حرکت را مشخص کند. برای امشب به حرکت اونس طلا نهایت توجه را خواهیم داشت و بعد از انتشار بیانیه بانک فدرال رزرو آمریکا در انتظار شکسته شدن یکی از سطوح ۱۱۸۴ در بالا و ۱۱۵۸ در پایین هستیم. در صورتیکه لحن بیانیه بانک فدرال قوی و تند باشد احتمال تشکیل حرکت نزولی اونس طلا به زیر سطح ۱۱۵۸ محتمل است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار آمریکا