تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم قیمت آن به حرکت اصلاحی که از سطح ۱۱۵۱ آغاز گردیده در حوالی یکی از سطوح مقاومت ۱۱۶۳ ، ۱۱۶۵ و ۱۱۷۰ پایان دهد و دوباره در مسیر کاهشی قرار گیرد. در صورت ناکامی قیمت برای تثبیت در بالای سطوح مقاومت در نمودار زیر نقاط مشخص شده فرصتی برای فروشندگان خواهد بود تا بار دیگر وارد معامله شوند.

از دیدگاه تحلیل تکنیکال در نمودار زیر مشخص است که قیمت به زیر نرخ ۱۱۵۸ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) رسیده و شب گذشته پس از انتشار بیانیه بانک مرکزی آمریکا به سطح ۱۱۵۰ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) رسید و در صورتیکه امروز بتواند از سطح حمایت ۱۱۵۰ عبور کند راه برای سقوط تا هدف ۱۱۳۸ هموار خواهد شد.

لحن بیانیه شب گذشته بانک مرکزی آمریکا آنقدر تند و قوی بود که دوباره موجب کاهش اونس طلا شود و در بیانیه بانک مرکزی، نزدیک ترین زمان برای افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر عنوان شده است. با توجه به لحن قوی بانک فدرال انتظار می رود که قیمت اونس طلا تضعیف شود زیرا بسیاری پیش بینی می کنند که در صورتیکه آمارهای اقتصادی این هفته و آمار اشتغال آمریکا در هفته آینده قوی اعلام شوند، بانک فدرال سیاست افزایش نرخ بهره را در ماه دسامبر اتخاذ کند. در این صورت، اگر چنین تصمیماتی اتخاذ شود، می بایست به انتظار کاهش قیمت اونس طلا باشیم.

در نمودار زیر مشخص است حرکت سه موجی قیمت که در قالب موجهای C , B , A از سطح ۱۰۷۷ (پایین ترین سطح روز ۲۴ جولای) شروع شده در همان سطح ۱۱۹۰٫۶۳ (بالاترین سطح روز ۱۵ اکتبر) تکمیل شده است و انتظار داریم که این چرخه در روند نزولی فعلی به طور کامل وارونه شود و قیمت اونس طلا تحت فشارهای نزولی قرار گیرد.

به باور ما سه موج یا حتی بیشتر ممکن است که این روند نزولی را تشکیل دهند. بررسی سطوح فیبوناچی از موج سوم یعنی موج c سطح مقاومت قیمت را بر روی ۱۱۶۳ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) و پس از آن بر روی سطح ۱۱۷۰ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) نشان می دهد که هر یک از این سطوح می توانند مانع از هر گونه حرکت برگشتی و اصلاح قیمت شوند.

برای امروز نفوذ قیمت اونس طلا به زیر سطح سطح حمایت ۱۱۵۰ فرصتهایی برای ورود مجدد به پوزیشن فروش با حد تارگت ۱۱۳۸ فراهم خواهد کرد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی مشخص شده است و قیمت همچنان پایین خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه گذشته تثبیت شده است.

در تقویم اقتصادی امروز اخبار متعددی در ساعت ۱۶:۰۰ به وقت تهران دیده می شود اما مهم تر از همه شاخص تولیدات ناخالص داخلی آمریکا (GDP) در سه ماهه سوم سال و آمار مدعیان بیمه بیکاری هفتگی است.

اعلام قوی شاخص تولیدات ناخالص داخلی آمریکا می تواند در صورت شکست سطح حمایت ۱۱۵۰ زمینه کاهش به سوی سطح ۱۱۳۸ را بوجود آورد. در حرکت اصلاحی مقاومت های بسیاری وجود دارد که از جمله می توان به سطوح ۱۱۶۳ ، ۱۱۶۵ و در ادامه سطح ۱۱۷۰ اشاره کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا