تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم اگر قیمت موفق به شکست سطح مقاومت ۴۶٫۲۰ دلار/بشکه شود تا حدود سطح ۴۷٫۶۱ افزایش یابد که در نمودار زیر این موضوع را شکسته شدن سطح مقاومت ۴۵٫۶۹ تا حد زیادی نشان داده است.

به اعتقاد ما موج افزایشی قوی که دیروز از سطح ۴۲٫۵۸ شاهد بودیم بیانگر از سرگیری روند صعودی قیمت نفت از سطح ۳۷٫۷۵ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) است و در صورتیکه خریداران نفت به ادامه تقویت بیشتر آن اقدام کنند و قیمت در بالای سطح مقاومت ۴۶٫۲۰ تثبیت شود (یک کندل دو ساعته در بالای آن بسته شود) چرخ حرکت به میل قیمت نفت تا نرخ ۴۷٫۶۱ حرکت خواهد کرد که این هدف را در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

به باور ما این موج افزایشی در موج قدرتمند C شکل گرفته است که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۳۷٫۷۵ است. بررسی سطوح فیبوناچی از این موج افزایشی C سطح مقاومت قیمت را بر روی ۴۵٫۶۹ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) و ۴۵٫۷۷ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) را نشان می دهد که روز گذشته شکسته شدند و پس از آن مقاومت بعدی بر روی سطح ۴۷٫۶۱ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) قرار دارد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این موج یک هدف حداقلی تا سطح ۵۰٫۷۲ و یک هدف حداکثری تا سطح ۵۵٫۷۵ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) دارد و برای امروز تا زمانیکه قیمت بالای سطوح حمایت ۴۴٫۵۰ و ۴۴٫۳۰ تثبیت شده است، روند حرکت افزایشی پیش بینی می شود.

با توجه به اینکه روز گذشته آمار موجودی ذخایر نفت آمریکا کمتر از حد پیش بینی ها اعلام شد همچنان روند حرکت نفت خام سبک آمریکا را در این موج صعودی می دانیم و انتظار می رود این حرکت با شکسته شدن سطح ۴۶٫۲۰ به ترتیب تا سطوح ۴۷٫۶۱ ، ۴۷٫۷۳ و ۴۸٫۹۵ سپس ۴۹٫۷۹ و در ادامه سطوح ۵۰٫۷۲ ،۵۰٫۹۲ و ۵۲٫۶۴ دلار/بشکه نیز ادامه داشته باشد.

بنابراین موج افزایشی روز گذشته تمایل خریداران نفت را برای ورود به بازار بیش از پیش افزون کرده است و خریداران از این شرایط به نفع خود بهره خواهند گرفت. در تقویم اقتصادی امروز آمار تولیدات ناخالص داخلی آمریکا و مدعیان بیمه بیکاری هفتگی دیده می شود. در نمودار زیر روند احتمالی حرکت آتی نفت خام سبک آمریکا و هدف بعدی آن مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۴۹٫۲۶ دلار/بشکه را بشکند و تا سطح مقاومت بعدی ۵۱٫۰۲ افزایش یابد که این حرکت را قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی C تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است موج افزایشی شارپی که روز گذشته شاهد بودیم به معنای ادامه افزایش قیمت نفت برنت در موج C است که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۲٫۲۳ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) به این سو است. در حال حاضر، پیش بینی می کنیم قیمت نفت برنت کماکان در روند صعودی باقی بماند و در آینده شرایط برای حرکت صعودی بیشتر فراهم گردد.

به اعتقاد ما این موج حداقل توانایی رسیدن به سطح مقاومت ۵۳٫۸۶ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) را دارد. سطح مقاومت قیمت نیز بر روی سطح ۴۹٫۲۶ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) دیده می شود که مقاومت چندان قوی و مستحکمی در برابر این موج افزایشی قدرتمند نیست و انتظار داریم دیر یا زود این سطح با قدرت شکسته شود.

برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح حمایت ۴۸٫۱۷ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) است. از این رو برای امروز پیش بینی می کنیم قیمت در تلاش برای عبور از سطح مقاومت ۴۹٫۲۶ باشد و فرصتهای ورود به پوزیشن خرید در محدوده بالای سطح مقاومت ۴۹٫۲۶ ایجاد شود و شکسته شدن سطح مقاومت ۴۹٫۲۶ دلار/بشکه پتانسیل لازم برای حرکت صعودی نفت برنت دریای شمال بازار لندن را در اختیار دارد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت