تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن قویا پیش بینی می کنیم قیمت آن تا محدوده ۵۱۰۷ و ۵۰۵۳ دلار/تن کاهش یابد که این حرکت نزولی را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

همانطور که در نمودار زیر دیده می شود قیمت مس در موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۳۵۶ (بالاترین سطح روز ۹ اکتبر) تشکیل شده است که در این موج قادر است قیمت مس را تا سطح ۵۱۰۷ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) پایین بکشاند.

برای امروز کاهش قیمت به سطح ۵۱۰۷ تاییدی در جهت شکسته شدن سطح حمایت ۵۱۳۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) از موج افزایشی C می باشد که این موج از سطح ۴۹۱۵٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۹ سپتامبر) شکل گرفته است. سطح حمایت بعدی بر روی ۵۰۵۳ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) دیده می شود.

لازم به ذکر است که سطح مقاومت قیمت بر روی ۵۲۳۸ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) از موج c است و برای امروز افزایش قیمت به بالای این سطح با مقاومت ۵۲۷۷ مواجه خواهد شد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج بزرگ C است.

در حال حاضر، فروشندگان با توجه به تغییرات و تحولات تکنیکال همچنان با قدرت به حرکت نزولی ادامه می دهند و تمایل به ورود مجدد پوزیشن فروش مس با هدف محدوده ۵۱۰۷ و ۵۰۵۳ دلار/تن هستند که در چارت تایم فریم یک ساعته پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن در اطراف سطح ۱۴۶۲ دلار/تن مورد حمایت قرار گیرد و دوباره انتظار می رود به سوی سطح مقاومت ۱۴۸۸ افزایش یابد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطوح حمایت و مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی و ۱۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی (c) یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۶۵۵٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۹ سپتامبر) تشکیل شده است.

به باور ما این موج نزولی در قالب پنج موج کوچک تشکیل شده است که به معنای تکمیل شدن این چرخه از امواج نزولی است و ممکن است مقداری از حرکت نزولی خود را به سطوح بالا جبران کند. سطح ۱۴۶۲ طی روزهای گذشته مستحکم باقی مانده و فرصتی مجدد برای اصلاح قیمت به سطح ۱۴۸۸ ایجاد کرده است.

در نمودار زیر سطح مقاومت قیمت نیز بر روی سطح ۱۴۸۸ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) دیده می شود و شکسته شدن آن باعث افزایش قیمت به سطح ۱۵۰۵ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) می شود. از این رو تا زمانیکه قیمت در بالای سطح حمایت ۱۴۶۲ تثبیت شده است، نمی توان از استمرار حرکت نزولی مطمئن بود و احتمال افزایش دوباره قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح ۱۴۸۸ دلار/تن وجود دارد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم