تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

بانک مرکزی آمریکا دیروز مطابق انتظار بازار تغییری در میزان نرخ بهره %۰٫۰ تا %۰٫۲۵ خود اعمال نکرد اما در بیانیه همراه به اتخاذ سیاستهای انقباضی اشاره نمود که منجر به تقویت دلار و کاهش شدید یورو و سایر ارزهای اصلی در بازارها گردید.

در این بیانیه آمده است، مقامات بانک فدرال در هفته های اخیر نگرانی کمتری نسبت به تحولات بازارهای مالی و داده های اقتصادی دارند و در بیانیه بانک فدرال هیچ اشاره ای به نگرانی بانک فدرال از تحولات بین الملل و اثرات آن بر اقتصاد آمریکا نشد.

بازارها لحن قوی بیانیه شب گذشته بانک فدرال را پیش زمینه ی نتایج افزایش نرخ بهره در جلسه آتی تلقی می کنند. این اظهارات، مشخص کننده تغییر جهت در مواضع بانک مرکزی آمریکا به سوی افزایش نرخ بهره است و به روشنی نشان می دهد که بانک مرکزی در صدد افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر برآمده است.

در مجموع بر این باوریم که شرایط بازارهای مالی همچنان به نفع دلار آمریکا در جریان خواهد بود و قیمت ایندکس دلار آمریکا توانسته در طی ۲۴ ساعته گذشته خود را به بالای سطح مقاومت ۹۷٫۴۴ یعنی بالاترین سطح در ۲٫۵ ماهه گذشته برساند که به این هدف روز دوشنبه اشاره کردیم و در روزهای آتی با عبور قیمت از سطح ۹۷٫۸۱ (بالاترین سطح شب گذشته) احتمال حرکت تا رسیدن قیمت به سطح ۹۸٫۵۵ وجود دارد.

تثبیت قیمت ایندکس دلار آمریکا در بالای نرخ ۹۸٫۳۳ (بالاترین سطح روز ۷ اوت) به معنای خروج قیمت از دامنه خنثی شش ماهه گذشته و ادامه صعود تا نرخ ۱۰۰٫۳۹ (بالاترین سطح ۱۲ ساله گذشته) است.

 آنچه از حالا انتظار می رود و بانک مرکزی آمریکا نیز آن را تلویحاْ تکرار کرده است افزایش نرخ بهره آمریکا است، امری که به افزایش بیشتر شکاف نرخ بهره آمریکا و اروپا خواهد انجامید و معامله گران را به خرید بیشتر ایندکس دلار آمریکا و فروش یورو ترغیب خواهد کرد.

در زوج ارز یورو – دلار آمریکا قیمت در روندی خنثی مابین نرخهای ۱٫۰۹۰۰ و ۱٫۱۰۰۰ قرار دارد و تمایل برای ادامه حرکت نزولی بیشتر دیده می شود. در تایم فریم ماهیانه خط روند پایینی الگوی گوه افزایشی شکسته شده است و اندیکاتور RSI نیز سیگنال فروش یورو در میان مدت صادر کرده است.

در هفته آینده نیز انتظار داریم، نوسانات بازار باز هم ادامه داشته باشد. یک خبر بسیار مهم دلار آمریکا را به چالش خواهد کشید و ارزهای همتای آن را نیز، ناگزیر تحت تاثیر قرار خواهد داد و آن خبر روز جمعـــه گزارش (NFP) تعداد اشتغال ماه اکتبر است. چنانکه پیشتر گفته شد همچنان بازار آبستن تحولات جدید است و اخبار مرتبط با آمارهای اقتصادی آمریکا مخصوصا آمار هفته آینده اشتغال و سطح حقوق و دستمزدهای آمریکا بر نوسانات بازار تاثیر گذار خواهد بود.

برای قیمت جهانی اونس طلا نیز همانطور که در نمودار زیر مشخص است با حرکت روز گذشته و سقوط شدید دور جدیدی از روند نزولی برای آن رقم خورده است و عبور کامل و قدرتمند قیمت اونس طلا از سطح ۱۱۵۰ می تواند به شروع یک حرکت نزولی قدرتمند در موج نزولی c و حرکت به سوی سطوح ۱۱۴۴ ، ۱۱۳۸ و ۱۱۳۳ بیانجامد. سطوح مقاومت به ترتیب بر روی ۱۱۶۳ ، ۱۱۶۵ و ۱۱۷۰ تشکیل شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا