تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۱۱۳۸ را تاچ کند و اگر این سطح هم شکسته شود سیگنال فروش تا سطح ۱۱۳۱ صادر خواهد کرد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطوح حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی و ۱۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۱۹۰٫۶۳ (بالاترین سطح روز ۱۵ اکتبر) تشکیل شده است.

به باور ما این موج نزولی دیر یا زود تا سطح ۱۰۷۷ (پایین ترین سطح روز ۲۴ جولای) ریزش خواهد کرد. با این حال برای کوتاه مدت هدف نزولی به ترتیب تا سطوح ۱۱۳۸ و ۱۱۳۱ را پیش بینی می کنیم و هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطوح مقاومت بر روی نرخهای ۱۱۵۱ و ۱۱۵۸ و سپس ۱۱۶۳ قرار دارند که دیروز نیز بدان اشاره کردیم.

در چارت پایین به وضوح مشخص است قیمت کاملاً در پایین سطح مقاومت ۱۱۵۱ تثبیت شده است و شکسته شدن سطح ۱۱۳۸ راه را برای کاهش قیمت به سطح ۱۱۳۱ هموار خواهد کرد و در ادامه، احتمال امتداد حرکت نزولی تا محدوده حمایت ۱۱۲۲ و ۱۱۲۰ (مماس با خط روند افزایشی میان مدت از اواسط ماه جولای به این سو) وجود دارد.

از این رو برای امروز در صورت سقوط، بسته شدن قیمت در زیر نرخ ۱۱۳۸ موجب شروع حرکت نزولی است. از منظر فاندامنتالی نیز با توجه به سیگنال بانک مرکزی آمریکا به افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر روند حرکت قیمت فلزات گرانبها همچنان کاهشی است و اونس طلا تاکنون بیشترین کاهش هفتگی در دو ماهه گذشته را تجربه کرده است.

همانطور که در تحلیل های گذشته بدان اشاره کردیم بانک مرکزی آمریکا در سخنانی به صراحت از لزوم تغییر سیاستهای پولی این کشور سخن گفت و به افزایش نرخ بهره بانکی در جلسه آتی چراغ سبز مطمئن نشان داد.

این بیانیه که روز چهارشنبه منتشر شد در اولین واکنش به سقوط شدید و سریع اونس طلا انجامید و بار دیگر امید بازار برای افزایش نرخ بهره بانک فدرال رزرو آمریکا در ماه دسامبر را زنده کرد.

صرف نظر از اینکه نرخ بهره بانکی صفر درصدی آمریکا چه موقع افزایش خواهد یافت، عزم قاطع و ادعای صریح روز چهارشنبه بانک مرکزی آمریکا به افزایش نرخ بهره در جلسه بعدی، از ادامه سیر نزولی اونس طلا خبر می دهد و ما در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی اونس طلا و هدفهای نزولی بعدی آن را پیش بینی می کنیم.

امروز در تقویم اقتصادی آمریکا در ساعت ۱۶:۰۰ به وقت تهران آمارهای هزینه اشتغال ، آمار تعدیل خالص هزینه های مصرف شخصی ، مصارف و درآمدهای شخصی در ساعت ۱۷:۱۵ به وقت تهران آمار مدیران خرید شیگاگوی آمریکا و ساعت ۱۷:۳۰ به وقت تهران آمار بازبینی تمایلات مصرف کنندگان میشیگان آمریکا اعلام می شوند و بازار بدانها توجه خواهد داشت.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا