تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن دومرتبه سطح مقاومت ۴۶٫۷۵ دلار/بشکه را تاچ کند و اگر موفق به شکست این سطح شود سیگنال خرید تا سطح ۴۷٫۶۱ صادر خواهد کرد که دیروز بدان اشاره کردیم.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج کاهشی ۵۰٫۹۲ (بالاترین سطح روز ۹ اکتبر) به ۴۲٫۵۸ (پایین ترین سطح روز ۲۷ اکتبر) تشکیل شده است و برای امروز انتظار داریم که دوباره به سطح ۴۶٫۷۵ افزایش یابد و سیگنال خرید صادر کند.

این سطح مقاومت مانع از افزایش قیمت به سوی سطح ۴۷٫۶۱ شده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی C قرار دارد که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۳۷٫۷۵ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) است.  به اعتقاد ما این موج افزایشی از توانایی و پتانسیل خوبی برای افزایش به سطح ۵۰٫۷۲ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) برخوردار است.

سطح حمایت قیمت نیز بر روی سطح ۴۵٫۶۹ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) دیده می شود و زمانی می توان از شکست این سطح مطمئن شد که قیمت به پایین سطح حمایت ۴۵٫۱۴ کاهش یابد که در این صورت باعث برگشت قیمت به سوی سطوح حمایت ۴۴٫۵۵ و ۴۴٫۵۰ می شود که در چارت پایین مشاهده می کنید.

همانطور که قبلاً نیز اشاره کرده بودیم، حرکت نفت تا زمانی که قیمت با قدرت در بالای سطح حمایت ۴۵٫۶۹ قرار دارد، افزایشی است. با امتداد حرکت افزایشی، دوباره احتمال شروع حرکت صعودی به سطح ۴۶٫۷۵ بوجود خواهد آمد. سطح حمایت ۴۵٫۶۹ و پس از آن سطوح ۴۵٫۱۴ و ۴۴٫۵۰ دلار/بشکه بسیار مستحکم هستند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح مقاومت ۴۹٫۲۹ دلار/بشکه را تاچ کند و اگر موفق به شکست این سطح مقاومت شود سیگنال خرید تا سطح مقاومت بعدی ۵۱٫۰۲ صادر خواهد کرد.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطوح مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۲٫۲۳ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) تشکیل شده است.

به اعتقاد ما این موج از توانایی و قدرت خوبی برای صعود تا سطح ۵۳٫۸۶ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) برخوردار است. سطح حمایت قیمت نفت برنت نیز بر روی سطح ۴۸٫۱۷ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) دیده می شود و اگر این سطح با قدرت شکسته شود سیگنال کاهش قیمت به سطح ۴۷٫۲۵ (خط فیبوناچی ۷ درصدی) صادر می کند که این سناریوی نزولی فعلا مورد توجه نیست.

اکنون باز هم به سناریوی قبلی خود بازمی گردیم. سطح ۴۸٫۱۷ نقش حمایت بسیار قوی را بازی می کند که احتمال می دهیم از این محدوده شاهد بازگشت و ادامه روند صعودی نفت برنت باشیم، در این صورت اولین هدف نرخ ۴۹٫۲۹ و هدف بعدی نرخ ۵۱٫۰۲ خواهد بود.

بنابراین برای امروز در صورتیکه خریداران نفت برنت به ادامه تقویت بیشتر آن اقدام کنند و قیمت در بالای سطح مقاومت ۴۹٫۲۶ تثبیت شود (یک کندل دو ساعته در بالای آن بسته شود) چرخ حرکت به میل نفت برنت دریای شمال تا سطح ۵۱٫۰۲ دلار/بشکه حرکت خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت