تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح ۵۰۵۳ دلار/تن ریزش کند که این موضوع را شکسته شدن سطح حمایت ۵۱۳۹ تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی C قرار دارد که این موج از سطح ۴۹۱۵٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۹ سپتامبر) تشکیل شده است.

در چارت پایین مشخص است که قیمت مس دو بار در تلاش برای شکست سطح حمایت ۵۱۳۹ ناکام ماند اما پیش بینی می کنیم در تلاش کنونی موفق به شکست این سطح حمایت شود و تا سطح حمایت بعدی ۵۰۵۳ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) کاهش یابد.

با نگاهی به نمودار زیر مشخص است که قیمت مس در درون یک الگوی گوه از سطح ۴۸۵۵ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) تشکیل شده است که کف این الگو هدف قیمت را سطح ۵۰۰۰ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) نشان می دهد و چین به نظر می رسد که قیمت مس در سراشیبی سقوط بیشتری قرار گرفته است.

توجه داشته باشید که قیمت مس در این الگو چندین بار با ضلع بالایی و پایینی گوه برخورد داشته است و حرکت خود برای ریزش به سمت کف این الگو یعنی سطح ۵۰۰۰ دلار/تن آغاز کرده است که نشان دهنده تلاش مجدد فروشندگان برای حرکت به سوی این سطح می باشد که در نمودار زیر مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن دوباره سطح مقاومت ۱۴۸۸ دلار/تن را تاچ کند که این حرکت را تکمیل شدن موج نزولی از سطح ۱۶۴۶ (بالاترین سطح روز ۹ اکتبر) نشان داده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این روند در قالب پنج موج کوچک تشکیل شده که تکمیل گردیده است و در واقع تثبیت قیمت آلومینیم آلیاژی بالای سطح حمایت ۱۴۶۱ نیز به خاطر همین موضوع است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی تشکیل شده است.

پایداری قیمت در تثبیت بالای این سطح خود به معنای تشکیل یک کف مستحکم کوتاه مدت است که انتظار داریم بعد از آن شاهد برگشت و اصلاح قیمت باشیم. اولین سطح مقاومت قیمت نیز بر روی ۱۴۸۸ یعنی جاییکه خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی قرار دارد دیده می شود که به عنوان مانعی در برابر افزایش قیمت به سوی سطح ۱۵۰۵ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) عمل کرده است.

براساس آنچه که در نمودار زیر مشخص است قیمت در بالای سطح حمایت ۱۴۶۱ در حال تثبیت است و امتداد این حرکت افزایشی در بالای این سطح می تواند به تقویت بیشتر قیمت آلومینیم آلیاژی تا نرخ ۱۵۰۵ از طریق عبور از سطح مقاومت ۱۴۸۸ دلار/تن منتهی شود که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم