تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

برای امروز با توجه به پایان ماه میلادی به نظر می رسد دستورات مبتنی بر تسویه حساب ماهیانه بیشترین تاثیر را در ایجاد نوسانات بازار داشته باشد و امروز نیز عمده توجهات بازار به آمار هزینه اشتغال آمریکا (ECI) ، مدیران خرید شیگاگو و آمار تجدید نظر تمایلات میشیگان آمریکا معطوف باشد و برای امروز بعد از انجام یک حرکت اصلاحی کوتاه احتمال شروع موج جدیدی از فشارهای نزولی یورو در مقابل دلار آمریکا در آینده نزدیک وجود دارد.

با توجه به تسویه حساب ماهیانه احتمال شروع یک حرکت اصلاحی برای یورو در مقابل دلار آمریکا تا نرخهای بالای ۱٫۱۰۵۰ وجود دارد. باید توجه داشت برای امروز اطراف سطوح ۱٫۱۰۷۰ ، ۱٫۱۰۹۰ و ۱٫۱۱۰۰ و در ادامه سطوح ۱٫۱۱۱۵ و ۱٫۱۱۲۰ (اطراف خط میانگین متحرک ۲۰۰ و ۱۰ روزه گذشته) برای فروشندگان بسیار مستحکم و مقاوم هستند.

به طور معمول در پایان هر ماه میلادی تقاضای بانک مرکزی آلمان (Bundesbank) برای یورو در مقابل ارزهای اصلی مخصوصا در برابر پوند افزایش می یابد که عمده دلیل آن پرداختهای دوره ای انگلیس به اتحادیه اروپا است و برای امروز در زوج ارز یورو – پوند سفارشات فروش در نزدیکی سطوح مقاومت به ترتیب بر روی ۰٫۷۲۰۸ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه گذشته) ، ۰٫۷۲۳۷ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته گذشته) و ۰٫۷۲۴۵ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه گذشته) تشکیل شده اند.

در زوج ارز یورو – دلار آمریکا نیز به یاد داشته باشید که روند اصلاحی امروز یورو حرکت ۳۸٫۲ درصدی فیبوناچی در سطح ۱٫۱۰۷۰ از موج کاهشی ۱٫۱۳۵۰ به ۱٫۰۸۹۶ را نیز انجام داده است و ممکن است با یک خبر ناخوشایند برای یورو یا خبر خوشایند برای دلار آمریکا، روند نزولی یورو قطعی شود و از سوی دیگر هفته آینده اعلام مثبت و قوی آمار اشتغال آمریکا (NFP) می تواند انتظار افزایش نرخ بهره بانک فدرال رزرو آمریکا در ماه دسامبر را به همراه داشه باشد و به ایندکس دلار آمریکا امکان افزایش را دهد. در انتظار نوسانات شدید خواهیم ماند.

در نمودار ایندکس دلار آمریکا همانطور که در چارت پایین مشخص است پس از صعود قیمت به بالاترین سطح ۲٫۵ ماهه گذشته که با انتشار بیانیه بانک مرکزی آمریکا صورت گرفت، انتظار برای انجام یک حرکت اصلاحی وجود داشت و تسویه حساب ماهیانه تنها دلیل حرکت اصلاحی و نزولی ایندکس دلار آمریکا بود.

امروز شاهد بازگشت قیمت ایندکس دلار آمریکا به پایین سطح ۹۷٫۴۴ بودیم و پس از آن انتظار داریم معامله گران و دستورهای خرید اتوماتیک در قیمتهای پایین اقدام به خرید دوباره ایندکس دلار آمریکا نمایند و در نتیجه، حرکتی کاهشی دیگری برای یورو از نرخهای بالای روزانه رقم خورد.

در قیمت جهانی اونس طلا نیز چنانکه پیش بینی کرده بودیم، قیمت به هدف ما در نرخ ۱۱۳۸ رسید و در حال حاضر در نزدیکی این محدوده باقی مانده است و با شکسته شدن این سطح همچنان فضا برای امتداد حرکت نزولی تا کاهش قیمت به سطوح ۱۱۳۱ و پس از آن سطوح ۱۱۲۲ و ۱۱۲۰ وجود دارد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار آمریکا