تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح حمایت ۱۱۳۱ لمس کند و با شکست این سطح سیگنال فروش دیگری تا سطح حمایت بعدی ۱۱۱۹ صادر کند که این هدف در نمودار زیر به وضوح مشخص است.

در حال حاضر، فروشندگان همچنان با قدرت به حرکت ادامه می دهند و تمایل به ورود مجدد پوزیشن فروش در پایین سطح ۱۱۳۸ هستند که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی و ۲۰۰ درصدی از موج نزولی c قرار گرفته است که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۱۹۰٫۶۳ (بالاترین سطح روز ۱۵ اکتبر) است.

به باور ما این قیمت اونس طلا در این موج دیر یا زود دوباره تا سطح ۱۰۷۷ (پایین ترین سطح روز ۲۴ جولای) ریزش خواهد کرد. از این رو برای امروز سطح ۱۱۳۸ سرنوشت اونس طلا را تعیین خواهد کرد.

در صورت شکسته شدن این سطح که بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۳۸٫۲ درصدی از سطح ۱۱۸۲ قرار دارد، حرکت نزولی اونس طلا با شدت بیشتری تا سطوح ۱۱۳۱ و ۱۱۱۹ (به ترتیب خطوط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی و ۲۰۰ درصدی) ادامه خواهد یافت.

برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطوح مقاومت ۱۱۴۳ و ۱۱۵۰ خواهد که این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی و ۱۰۰ درصدی تشکیل شده اند.

از دیدگاه تحلیل فاندامنتال نیز در حال حاضر جو ناشی از بیانیه و لحن قوی هفته پیش بانک مرکزی آمریکا در مورد احتمال افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر، اونس طلا را در سراشیبی سقوط به پایین ترین سطوح ۴ هفته گذشته قرار داده است.

بنابراین، توجه اصلی بازار بر ادامه فروش خواهد بود و تا اعلام خبر مهم آمار اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا که قرار است در روز جمعه اعلام شود، انتظار می رود اونس طلا فروشندگان زیادی را به سوی خود جلب کند.

در خبری دیگر موجودی کل ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر با %۰٫۳- کاهش به ۶۹۲٫۲۶ تن رسید و کاهش تقاضای خرید فیزیکی و جریان سرمایه نیز اشاره به ریزش قیمت اونس طلا دارد و می بایست در انتظار شروع حرکت نزولی باشیم.

در تقویم اقتصادی امروز آمریکا تنها خبر قابل توجه در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران آمار موسسه مدیریت عرضه کارخانه ای آمریکا (ISM) برای ماه اکتبر است. در هفته جاری هر چقدر آمارهای اقتصادی آمریکا بهتر از حد پیش بینی ها اعلام شوند، انتظار داریم اونس طلا همچنان در مسیر روند نزولی قرار گیرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا