تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن در صورت شکست سطح ۴۷ دلار/بشکه به سوی سطوح ۴۷٫۶۱ و ۴۷٫۷۳ افزایش یابد و اگر در حرکت صعودی این سطوح با قدرت شکسته شود باعث صعود قیمت به سطح ۴۹٫۱۷ می شود.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است سطح مقاومت بر روی خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی C قرار دارد که این موج سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۳۷٫۷۵ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) است.

این سطح مقاومت در نزدیکی مقاومت دیگری بر روی سطح ۴۷٫۷۳ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) قرار دارد که از موج کاهشی ۵۰٫۹۲ (بالاترین سطح روز ۹ اکتبر) به ۴۲٫۵۸ (پایین ترین سطح روز ۲۷ اکتبر) تشکیل شده است.

با رسیدن قیمت نفت به نزدیکی این سطوح مقاومت ۴۷٫۶۱ و ۴۷٫۷۳ احتمال شکست این منطقه در اولین تلاش خود کمی دشوار به نظر می رسد و انتظار داریم پس از افزایش قیمت به نزدیکی این سطوح مقاومت مقداری شاهد برگشت و اصلاح قیمت باشیم تا توان و انرژی قیمت برای عبور از آن بدست آید.

در حرکت اصلاحی سطوح حمایت به ترتیب بر روی ۴۵٫۷۷ ، ۴۵٫۶۹ ،۴۴٫۵۵ و ۴۴٫۵۰ قرار دارند که هر یک از این سطوح در خطوط فیبوناچی رسم شده مشخص شده اند. بدین جهت، می توان اکنون ابتدا در مسیر حرکت اصلاحی قرار گرفت و پس از آن به محض رسیدن قیمت به محدوده های بالای سطوح مقاومت ۴۷٫۶۱ و ۴۷٫۷۳ می بایست در انتظار شروع حرکت افزایشی به سطح ۴۹٫۱۷ دلار/بشکه باشیم که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن در صورت شکست و عبور از سطح مقاومت ۵۰٫۰۰ دلار/بشکه تا سطح ۵۱٫۰۲ افزایش یابد که این موضوع را قرار گرفتن قیمت در بالای سطح رزیستنس و مقاومت ۴۹٫۲۶ نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی C قرار گرفته است که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۲٫۲۳ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) شکل گرفته است.

به باور ما این موج افزایشی از قدرت و توانایی خوبی برای رسیدن به سطح ۵۳٫۸۶ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) برخوردار است که در نمودار زیر مشاهده می کنید. سطح مقاومت بعدی قیمت بر روی سطح ۵۱٫۰۲ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) دیده می شود.

این در حالی است که کاهش قیمت به پایین سطح حمایت ۴۸٫۱۷ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) باعث اصلاح و برگشت قیمت به سطح ۴۷٫۲۵ می شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۷ درصدی دیده می شود.

اکنون این احتمال قوی وجود دارد که پس از انجام یک حرکت اصلاحی، بار دیگر شاهد ادامه روند افزایشی قیمت نفت برنت در موج افزایشی C تا سطوح ۵۱٫۰۲ و پس از آن سطح ۵۳٫۸۶ دلار/بشکه باشیم که این اهداف در چارت پایین دیده می شوند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

 نفت برنت