تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن همچنان به هدف ۵۰۵۳ دلار/تن کاهش یابد که این حرکت را شکسته شدن سطح حمایت ۵۱۳۹ تایید کرده است.

در نمودار زیر مشخص است که این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی C قرار دارد که این موج از سطح ۴۹۱۵٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۹ سپتامبر) تشکیل شده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت بر روی سطح ۵۰۵۳ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) قرار دارد و اگر در حرکت نزولی این سطح حمایت شکسته شود باعث ریزش قیمت به سوی سطح ۵۰۰۰ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) می شود که این سطح مماس با خط پایینی روند رسم شده از الگوی گوه می باشد.

در چارت پایین به وضوح مشخص است که این موج C در قالب سه موج کوچک a , b , c تشکیل شده است و موج نزولی فعلی b به احتمال زیاد در حوالی محدوده سطوح حمایت ۵۰۵۳ و ۵۰۰۰ قرار دارد و پیش بینی می کنیم بعد از آن قیمت مس در موج افزایشی c قرار گیرد.

در حرکت افزایشی چنانچه از بالا سطح مقاومت ۵۱۳۹ شکسته شود باعث افزایش قیمت به سطح ۵۲۰۸ می شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی می شود و این سناریو فعلا مورد توجه نیست.

بنابراین برای امروز انتظار داریم روند کاهشی قیمت مس ادامه داشته باشد زیرا اندیکاتورهای روزانه نشان می دهند که حرکت در مسیر کاهشی است و چنانکه شاهد بودیم، پیشتر قیمت توانسته تا نرخهای پایین ۵۱۳۹ ریزش کند و هدف بعدی بر روی سطوح ۵۰۵۳ و ۵۰۰۰ دلار/تن است که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطح مقاومت ۱۴۸۸ دلار/تن صعود کند و اگر این سطح شکسته شود باعث افزایش قیمت به سوی سطح ۱۵۰۵ می شود که این حرکت را تکمیل شدن موج نزولی قیمت از سطح ۱۶۴۶ (بالاترین سطح روز ۹ اکتبر) تایید کرده است.

از آنجایی که این حرکت نزولی در قالب پنج موج کوچک شکل گرفته است این موضوع به معنای کامل شدن موج نزولی است و با توجه به آنکه قیمت خود را در بالای سطح حمایت ۱۴۶۱ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) تثبیت کرده است این حرکت افزایشی به سوی سطح ۱۴۸۸ را بیشتر تایید شده است.

از این رو در نمودار زیر اولین سطح مقاومت قیمت بر روی سطح مقاومت ۱۴۸۸ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) دیده می شود و اگر از بالا شکسته شود باید منتظر افزایش به سطح مقاومت بعدی ۱۵۰۵ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) باشیم.

در حرکت نزولی سطح حمایت قیمت بر روی سطح ۱۴۶۱ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) دیده می شود و اگر به هر دلیلی این سطح شکسته شود باعث ریزش قیمت به سوی سطح ۱۴۳۳ (خط فیبوناچی ۱۸۶٫۴ درصدی) می شود.

در هر صورت برای امروز به نظر می رسد تا زمانیکه قیمت آلومینیم آلیاژی بالای سطح حمایت ۱۴۶۱ قرار دارد، بازار به شدت متمایل به افزایش و شکست سطح مقاومت ۱۴۸۸ دلار/تن است که در نمودار زیر مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم