تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

برای شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) که ارزش آن را در برابر پایه سبدی متشکل از ارزهای عمده بازار اندازه گیری می کند پیش بینی می کنیم قیمت آن در هفته جاری تا زمانیکه قیمت آن پایین سطح مقاومت ۹۷٫۰۵ قرار دارد به سوی سطح حمایت ۹۶٫۵۹۲ اصلاح کند و اگر این سطح شکسته شود باعث اصلاح بیشتر به سوی سطح ۹۵٫۸۳۳ می شود که این موضوع را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی نشان داده است.

در چارت پایین مشخص است که چرخه سه موجی قیمت از سطح ۹۲٫۶۲۱ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) در سطح ۹۷٫۸۱ تکمیل شده است که این سطح در نزدیکی سطح ۹۷٫۸۰ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) قرار دارد.

بررسی سطوح فیبوناچی از این چرخه نشان می دهد که سطح حمایت قیمت بر روی ۹۶٫۵۹۲ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) دیده می شود که موقتا مانع از ریزش قیمت به سوی سطح ۹۵٫۸۳۳ شده است اما اگر با قدرت شکسته شود براساس نمودار زیر سیگنال فروش به سطح ۹۵٫۸۸ صادر خواهد کرد. همچنین در نمودار زیر مشخص است که طول موج c با طول موج a برابر است.

برای هفته جاری هر گونه حرکت صعودی محدود به سطح مقاومت ۹۷٫۰۵۹ می باشد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی دیده می شود. اگر قیمت به هر دلیلی به بالای سطح مقاومت ۹۷٫۰۵ صعود کند، هدف بعدی افزایش تا سطوح ۹۷٫۸۰ و ۹۷٫۸۱ خواهد بود.

در حال حاضر انتظار می رود تا قبل از خبر مهم هفته جاری آمار اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا (NFP) که قرار است روز جمعه اعلام شود، حرکت قیمت ایندکس دلار آمریکا در روندی خنثی بین سطوح ۹۶٫۵۹ و ۹۷٫۰۵ ادامه یابد تا زمانیکه یکی از سطوح حمایت یا مقاومت بطور کامل شکسته شود و حرکت در مسیری مشخص ادامه یابد. در تقویم اقتصادی امروز تنها شاخص موسسه مدیریت عرضه بخش کارخانه ای ISM آمریکا برای ماه اکتبر در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران منتشر خواهد شد که انتظار می رود رقم ۵۰٫۰۰ اعلام شود.

در زوج ارز یورو – دلار آمریکا در حال حاضر انتظار می رود هرگونه حرکت اصلاحی منجر به ایجاد فرصتهایی برای ورود مجدد به پوزیشن فروش گردد. سطوح مقاومت به ترتیب بر روی ۱٫۱۰۷۵ و ۱٫۱۱۰۰ قرار دارند و سطوح مقاومت بعدی بر روی نرخ ۱٫۱۱۳۰ ، ۱٫۱۱۵۰ و ۱٫۱۱۶۵ و در ادامه سطوح ۱٫۱۱۸۰ و ۱٫۱۲۰۰ تشکیل شده اند. اگر قیمت به زیر نرخ ۱٫۱۰۰۰ ریزش کند، هدف بعدی کاهش تا سطوح ۱٫۰۹۸۰ و ۱٫۰۹۷۰ خواهد بود و پس از آن نیز قیمت تا سطوح ۱٫۰۹۴۰ ، ۱٫۰۹۳۰ و ۱٫۰۹۰۰ سقوط خواهد کرد.

در زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن با توجه به استمرار روند افزایشی به نظر می رسد که امروز فرصتهایی برای ورود مجدد به پوزیشن خرید بوجود آمده است و ترجیح می دهیم که در محدوده نرخهای ۱۲۰٫۲۰ ، ۱۲۰٫۰۰ و پس از آن در نزدیکی سطوح ۱۱۹٫۸۵ و ۱۱۹٫۸۰ اقدام به ورود به خرید با حد تارگت در نزدیکی سطوح مقاومت ۱۲۱٫۰۰ ، ۱۲۱٫۴۰ ، ۱۲۱٫۵۰ ، ۱۲۱٫۸۰ و ۱۲۲٫۰۰ کنیم.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن امروز نیز در نزدیکی سطوح ۱۳۳٫۵۰ ، ۱۳۳٫۸۵ ،۱۳۳٫۹۰ و ۱۳۴٫۰۰ فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن فروش با حد تارگت در نزدیکی سطوح حمایت ۱۳۲٫۱۰ ، ۱۳۲٫۰۰ ، ۱۳۱٫۷۵ ، ۱۳۱٫۷۰ ، ۱۳۱٫۵۰ و در ادامه سطوح ۱۳۱٫۲۵ ، ۱۳۱٫۲۰ و ۱۳۱٫۰۰ خواهد بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار آمریکا