تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم قیمت آن در اطراف سطح حمایت ۱۱۳۱ در نوسان باشد و اگر این سطح با قدرت شکسته شود باعث ریزش قیمت به سوی سطح ۱۱۱۹ خواهد شد که این حرکت را بررسی سطوح فیبوناچی در نمودار زیر نشان داده است.

به همین خاطر در حرکت نزولی برای امروز تنها به شرط آنکه سطح حمایت ۱۱۳۱ با قدرت شکسته شود سیگنال فروش به ترتیب تا سطوح ۱۱۲۰ و ۱۱۱۹ صادر خواهد کرد که این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۲۰۰ درصدی قرار دارند. سطوح مقاومت روزانه نیزبه ترتیب بر روی ۱۱۳۸ و ۱۱۴۳ تشکیل شده اند.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است سطح حمایت قیمت بر روی خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی c تشکیل شده است که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۱۹۰٫۶۳ (بالاترین سطح روز ۱۵ اکتبر) است.

این سطح حمایت در نزدیکی سطح ۱۱۳۳ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج افزایشی ۱۰۷۷ – پایین ترین سطح روز ۲۴ جولای – به ۱۱۹۰٫۶۳) قرار دارد که موقتا مانع از ریزش قیمت به سوی سطوح ۱۱۲۰ و ۱۱۱۹ شده است.

همانطور که گفتیم بسته شدن قیمت در زیر نرخ ۱۱۳۱ می تواند به سقوط بیشتر قیمت بیانجامد در غیر این صورت امکان اصلاح و برگشت قیمت به نزدیکی سطح ۱۱۴۳ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) وجود دارد که قبل از آن می بایست از سطح مقاومت ۱۱۳۸ با قدرت عبور کند. بنابراین باید منتظر شکسته شدن سطح حمایت ۱۱۳۱ شد تا جهت حرکت کاهشی تا سطوح ۱۱۲۰ و ۱۱۱۹ مشخص شود. در نمودار زیر روند احتمالی حرکت آتی اونس طلا و هدف بعدی آن مشخص شده است.

همانطور که قبلا بدان اشاره کردیم گمانه زنی ها از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در ماه دسامبر یکی از عواملی است که به کاهش قیمت اونس طلا خواهد انجامید و از سوی دیگر با نگاهی به نمودار می توان مشاهده کرد که اونس طلا پس از درهم شکسته شدن سطح حمایتی که در نرخهای ۱۱۵۰ و ۱۱۴۳ تشکیل شده بود، اکنون سراسیمه تر از گذشته به سوی پایین ترین نرخهای ۴ هفته گذشته خود باز می گردد.

امروز در تقویم اقتصادی آمریکا تنها سفارشات کارخانه ای آمریکا در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران مورد توجه است و در صورتیکه بهتر از حد پیش بینی ها اعلام شود، تاثیر بالایی در وضعیت بازار و کاهش اونس طلا بجا خواهد داشت. با این حال می توان انتظار داشت که عمده توجه بازار به خبر آمار ماهیانه اشتغال غیر کشاورزی آمریکا (NFP) در روز جمعه معطوف باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا