تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار ارزهای عمده 

خوب همانطور که دیروز چندین بار اشاره کردیم خطوط میانگین متحرک یورو نشان می دهد که روند این حرکت نزولی است. اقدام معامله گران به گرفتن پوزیشن های فروش و نیز شکسته شدن سطح ۱٫۳۰۵۰ دلیلی برای این مدعا است.

استمرار حرکت نزولی تا کنون توانسته است که منجر به سقوط قیمت تا نرخ ۱٫۳۰۱۳ گردد و در صورت شکسته شدن سطح ۱٫۲۹۹۸ ( سطح فیب ۶۱٫۸ درصدی ) روند نزولی پرقدرتی دیگری شروع خواهد شد که می تواند هدفهای ۱٫۲۹۵۵ و ۱٫۲۹۳۵ الی ۱٫۲۹۰۰ را مشخص سازد.

سفارشهای که در سیستم معاملاتی قرار گرفته اند نشان می دهند که امروز عمده سفارشات فروش یورو در حدود نزدیکی منطقه ۱٫۳۰۸۰ و ۱٫۳۰۹۰ چیده شده اند و از لحاظ بنیادین ادامه روند کاهشی محتمل ترین سناریوی موجود است و تا بدین جای کار حرکت نزولی اخیر یورو با توجه به اظهارات امروز ماریو دراقی( ریس بانک مرکزی اروپا) قابل توجه بوده است.

این مسئله حکایت از آن دارد که گمانه زنیها درباره سیاستهای پولی بانک مرکزی اروپا همچنان به کاهش بیشتر یورو می انجامد و امروز از آنجایی که دراقی ریس بانک مرکزی اروپا سیگنال منفی در خصوص چشم انداز رشد اقتصادی منطقه اتحادیه اروپا روانه بازار کرده است راه را برای سقوط بیشتر یورو به سوی ۱٫۳۰۰۰ و شکست سطح ۱٫۲۹۹۸ ( خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) هموار می کند .

بنابراین به نظر می رسد که مقامات ECB از وضع موجود اقتصادی چندان خرسند نیستند و برای یورو انتظار شکست ۱٫۳۰۰۰ را دیر یا زود خواهیم داشت اما برای امروز همانطور که پیشنهادهای معاملاتی اشاره کردیم بهتر است در حدود همان نزدیکی منطقه ۱٫۳۰۱۰ و ۱٫۳۰۰۰ نسبت به تسویه فروش اقدام شود و پس از آن باید منتظر ماند و دید که آیا موفق به شکست سطح ۱٫۳۰۰۰ خواهد شد ؟   

بر اساس نمودار زیر هنوز امتحان مهم قیمت یورو بر روی چارت دیده می شود و آن غلبه بر قیمت ۱٫۳۰۰۰ است . در هر صورت همانطور که عرض کردم روند کلی یورو هنوز کاهشی است و مقاومت ۱٫۳۰۹۰ تا ۱٫۳۱۰۰ بسیار مهم هستند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy :

در این زوج ارز تا زمانیکه قیمت در زیر ابر ایچیمکو قرار گرفته است، احتمال تشکیل حرکت نزولی وجود دارد مخصوصا اینکه امروز سفارشات فروش در دو منطقه نزدیکی ۹۸٫۰۰ و ۹۸٫۱۰ بعدی در منطقه ۹۸٫۳۰ الی ۹۸٫۴۰ چیده شده اند ، حتی در منطقه نزدیکی ۹۸٫۷۵ تا ۹۸٫۸۰ سفارشات فروش دیده می شوند.

عدم توانایی قیمت در عبور از سطح مقاومت ۹۸٫۲۵ ( بالاترین سطح امروز ) به کاهش قیمت اشاره دارد و خطوط تانکان سن و کیجون سن در اندیکاتور ایچیموکو سیگنال نزولی صادر کرده اند که همین مساله منجر به فشارهای نزولی می گردد.

البته توصیه می شود که امروز این پوزیشن های فروش را در حدود نزدیکی ۹۷٫۲۰ و ۹۷٫۰۰ تسویه نماید زیرا برخی از سفارشات خرید نیز در این منطقه یعنی از ۹۷٫۰۰ و ۹۶٫۹۰ تا ۹۶٫۷۰ وجود دارند.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز اکثر سفارشات فروش امروز در منطقه نزدیکی ۱۲۸٫۰۰ قرار دارند و سطح حمایت در حدود ۱۲۷٫۰۰ و ۱۲۶٫۹۵ تشکیل شده است و تنها به شرط شکسته شدن این سطح موجب نزول قیمت به سوی ۱۲۶٫۴۷ ( کف ابر ایچیموکو) می شود. در حال حاضر، برای امروز رنج معاملاتی این زوج مابین نرخهای ۱۲۶٫۹۵ و ۱۲۸٫۵۰ است تا یکی از این دو سطح شکسته شود.

در زوج ارز پوند – ین ژاپن نیز امروز منطقه سقف در حدود ۱۵۰٫۹۰ و ۱۵۱٫۴۰ قرار دارد که سفارشات فروش چیده شده اند و حمایت قیمت فعلا در منطقه ۱۴۹٫۵۰ و ۱۴۹٫۰۰ تشکیل شده است. در حرکت نزولی شکست سطح ۱۴۸٫۰۰ موجب کاهش بیشتر خواهد شد و در واقع فروشندگان بزرگ تنها در صورت نفوذ قیمت به زیر سطح ۱۴۸ وارد معامله فروش خواهند شد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

jpy1

GbpUsd  :

 زوج پوند در مقابل دلار اخیرا به الگوهای تکنیکال پاسخ مناسبی می دهد و در حال حاضر قیمت کماکان در تلاش برای شکست خط میانگین متحرک ۳۰ روزه قرار دارد که در نتیجه، احتمال ادامه حرکت در وضعیت نزولی به سوی ۱٫۵۲۹۳ ( خط فیب ۵۰ درصدی) را بیشتر می کند. این خط میانگین متحرک ۳۰ روزه همانطور که در تصویر پایین ملاحظه می فرمایید در محدوده منطقه ۱٫۵۳۳۰ قرار دارد و چنانچه بتواند به زیر این سطح کاهش یابد زمینه را برای کاهش پوند فراهم می آورد.

بنابراین تا زمانیکه قیمت در پایین سطوح ۱٫۵۴۸۰ و ۱٫۵۵ قرار دارد ، هر گونه حرکت صعودی چندان مطمئن به نظر نمی رسد واز آنجاییکه امروز قیمت در روند نزولی از سطح ۱٫۵۴۴۰ قرار دارد، احتمالاً تا سطوح  ۱٫۵۳۵۰ و ۱٫۵۳۳۰ در حرکت نزولی باقی بماند و بعد از آن را می بایست در انتظار ماند و دید که آیا قیمت موفق به شکست ۱٫۵۳۳۰ می شود.

با این حال ، با توجه به قانون احتمالات و نیز از آنجاییکه شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) در محدوده بالای سطح ۸۲٫۸۷ قرار دارد و امکان استحکام این سطح وجود دارد ، احتمال می رود که در صورت شکسته شدن سطح ۱٫۵۳۳۰ شاهد ادامه حرکت کاهشی به سوی ۱٫۵۳۰۰ و ۱٫۵۲۹۳ باشیم

برای امروز هرگونه حرکت اصلاحی در برابر سطوح مقاومت ۱٫۵۴۰۰ و در ادامه منطقه ۱٫۵۴۴۰ و ۱٫۵۴۵۰ متوقف خواهد شد.از سوی دیگر، این واقعیت که بانک فدرال رزرو آمریکا در حال تنظیم برنامه زمانی خروج از سیاستهای انبساطی است می تواند فرصت مناسبی برای کاهش قیمت پوند در مقابل دلار در صورت شکست سطح ۱٫۵۳۳۰ فراهم کند.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت زوج ارز پوند – دلار آمریکا

پوند