تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن به سطح مقاومت ۴۷٫۶۱ دلار/بشکه افزایش یابد و اگر این سطح با قدرت شکسته شود سیگنال خرید به سوی سطح مقاومت بعدی ۴۹٫۱۷ صادر خواهد کرد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطوح مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۳۷٫۷۵ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) قرار دارد.

به اعتقاد ما تثبیت کامل قیمت در بالای سطح حمایت ۴۵٫۶۹ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) به منزله آن است که این حرکت خنثی و رنج در اطراف این سطح حمایت ۴۵٫۶۹ تکمیل شده است و پیش بینی می کنیم حرکت افزایشی قیمت از سطح ۴۲٫۵۸ (پایین ترین سطح روز ۲۷ اکتبر) دوباره از سرگرفته شود و در نتیجه، اولین زمینه برای تقویت نفت را فراهم آورد.

در حرکت نزولی تنها به شرط شکست و تثبیت کامل قیمت در پایین سطح حمایت ۴۵٫۶۹ باعث اصلاح به سطح ۴۴٫۵۰ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) می شود. با این حال باز هم کنترل اصلی حرکت قیمت دست خریداران با هدف اولیه ۴۷٫۶۱ خواهد بود که در چارت پایین مشاهده می کنید.

با توجه به قواعد موج شماری الیوت می توان انتظار داشت پایان موج اخیر نزولی B می تواند پایان موج c اصلاح نیز باشد و پس از آن امکان صعود قیمت نفت خام سبک آمریکا در موج افزایشی قدرتمند C تا سطوح ۴۷٫۶۱ و ۴۷٫۷۳ پس از آن سطح ۴۹٫۱۷ دلار/بشکه وجود دارد که این اهداف در نمودار زیر مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۵۰٫۲۳ دلار/بشکه را تاچ کند که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی و امواج الیوت تایید کرده است.

در نمودار زیر مشخص است که قیمت نفت برنت در موج افزایشی C قرار دارد که دیروز هر چند موفق به شکست سطح مقاومت ۵۰٫۲۳ نشد اما انتظار داریم امروز دوباره به نزدیکی این سطح مقاومت افزایش یابد و اگر شکسته شود سیگنال خرید به ترتیب تا سطوح ۵۱٫۰۲ ، ۵۱٫۱۳ ، ۵۲٫۲۵ و در ادامه ۵۳٫۰۱ و ۵۳٫۸۶ صادر خواهد کرد که این سطوح در نمودار زیر با خطوط فیبوناچی مشخص شده اند.

به اعتقاد ما این موج افزایشی از توانایی خوبی برای رسیدن قیمت به سطح ۵۳٫۸۶ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) برخوردار است و حرکت اصلاحی که در واکنش به سطح مقاومت ۵۰٫۲۳ اتفاق افتاده است کوتاه و ناپایدار خواهد بود.

در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۴۸٫۱۷ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) باعث اصلاح به سطح ۴۷٫۲۵ (خط فیبوناچی ۷ درصدی) می شود که این سناریو فعلا مورد توجه ما نیست و خریداران هر کاری برای نگاه داشتن قیمت در بالای سطوح حمایت ۴۸٫۲۱ و ۴۸٫۱۷ انجام خواهند داد.

در هر صورت تا زمانیکه قیمت در بالای سطوح حمایت ۴۸٫۲۱ و ۴۸٫۱۷ تثبیت شده است، شانس خریداران نفت برنت دریای شمال با حد تارگت اولیه ۵۰٫۲۳ و پس از آن سطح ۵۱٫۰۲ دلار/بشکه افزایش یافته است که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت