تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۵۰۹۳ دلار/تن را تاچ کند و این موضوع را عدم تکمیل موج نزولی قیمت از سطح ۵۳۵۶ (بالاترین سطح روز ۹ اکتبر) نشان داده است.

در نمودار زیر مشخص است که این موج نزولی در قالب موج c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۴۴۰٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۱۷ سپتامبر) تشکیل شده است و به اعتقاد ما قیمت مس در این موج از پتانسیل خوبی برای ریزش تا سطح ۵۰۳۱ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) برخوردار است.

سطح حمایت قیمت مس بر روی ۵۰۹۳ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) باعث اصلاح جزئی قیمت شده است که انتظار داریم این حرکت اصلاحی در حوالی سطح ۵۱۵۵ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) پایان یابد و برای امروز بسته شدن قیمت در زیر سطح ۵۰۹۳ تشکیل هر گونه الگو اصلاحی را بکلی از بین خواهد برد و حرکت قیمت را در مسیر نزولی به ترتیب تا سطوح ۵۰۳۱ و ۴۹۵۴ شدت خواهد بخشید.

برای امروز تنها افزایش قیمت به سطح ۵۱۶۵ تاییدی در جهت شکسته شدن سطح مقاومت ۵۱۵۵ است که می تواند باعث رشد قیمت به سوی سطح مقاومت بعدی ۵۲۳۲ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) شود که این سناریو فعلا با دشواری هایی مواجه است.

در هر صورت برای امروز باید منتظر ورود احتمالی قیمت به سطح ۵۰۹۳ باشیم و اگر این سطح هم شکسته شود سیگنال فروش به سطح ۵۰۳۱ دلار/تن صادر خواهد کرد که در چارت پایین مشخص است و سپس نمودار قیمت جهانی مس مجددا باید مورد بررسی قرار گیرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۱۵۱۵ دلار/تن را بشکند و تا حدود سطوح مقاومت بعدی در محدوده نرخهای ۱۵۳۲ و ۱۵۴۸ افزایش یابد که این حرکت را بررسی سطوح فیبوناچی و امواج الیوت نشان داده اند.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی از موج نزولی ۱۶۴۶ (بالاترین سطح روز ۹ اکتبر) تشکیل شده است و این روند نزولی در قالب پنج موج کوچک شکل گرفته است که موج چهارم در حوالی سطح ۱۵۴۷ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) به سقف خود رسیده است.

بررسی شمارش امواج الیوت نشان می دهد که قیمت آلومینیم آلیاژی دوباره به نزدیکی این سطح مقاومت ۱۵۴۷ افزایش خواهد یافت و تنها زمانی می توان نسبت به این افزایش مطمئن شد که قیمت به بالای سطح مقاومت ۱۵۳۲ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) دست یابد.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی سطح حمایت قیمت بر روی سطح ۱۵۰۵ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) است و اگر این سطح حمایت با قدرت شکسته شود منجر به ریزش قیمت به سطح ۱۴۸۸ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) می شود.

بنابراین با نگاهی به اندیکاتورها در تحلیل تکنیکال قیمت آلومینیم آلیاژی و بررسی آنها به راحتی می توان متوجه کم شدن قدرت کاهش قیمت شد و فعلا قیمت شرایط اولیه افزایش را کسب کرده و برای امروز باید در چنین شرایطی در فکر افزایش احتمالی قیمت آلومینیم آلیاژی به سطوح ۱۵۳۲ و ۱۵۴۸ دلار/تن بود که این اهداف را در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

 آلومینیم