تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۱۱۱۴ را دوباره تاچ کند و احتمال آن می رود که این سطح هم شکسته شود و تا محدوده ۱۱۰۷ و ۱۱۰۳ ریزش کند.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح حمایت ۱۱۱۴ بر روی خط فیبوناچی ۲۱۴٫۶ درصدی از موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۱۹۰٫۶ (بالاترین سطح روز ۱۵ اکتبر) تشکیل شده است و هر چند سطح ۱۱۱۴ مقداری باعث اصلاح قیمت به نزدیکی مقاومت ۱۱۲۰ شده است اما پیش بینی می کنیم که امروز دوباره به سوی سطح ۱۱۱۴ کاهش یابد.

در چارت پایین سطح مقاومت ۱۱۲۰ بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی ۱۰۷۷ (پایین ترین سطح روز ۲۴ جولای) به ۱۱۹۰٫۶ قرار دارد. روز گذشته این سطح تا اواسط بازار آمریکا به عنوان حمایت قیمت محسوب می شد که بعد از آن شکسته شد و حالا تبدیل به سطح مقاومت قوی و جدّی شده است و برای امروز فروشندگان هر کاری برای نگاه داشتن قیمت در زیر سطوح مقاومت انجام خواهند داد.

از دیدگاه تحلیل تکنیکال قیمت جهانی اونس طلا کماکان تحت فشارهای نزولی است و با ادامه اعلام قوی آمارهای اقتصادی در ایالات متحده، به نظر می رسد این روند نزولی تا محدوده ۱۱۰۷ و ۱۱۰۳ پایدار بماند.

امروز آمار اشتغال بخش خصوصی آمریکا (ADP) در ساعت ۱۶:۴۵ به وقت تهران اعلام می شود و در صورتیکه بالاتر از حد پیش بینی ها (۱۸۰۰۰۰) باشد، سرمایه گذاران همچنان با قدرت به فروش اونس طلا اقدام خواهند کرد. آمار موسسه مدیریت عرضه بخش خدمات آمریکا (ISM) در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران اعلام خواهد شد.

با توجه به تثبیت قیمت در پایین سطح ۱۱۲۰ معامله گران روزانه تمایل به ادامه حرکت کاهشی تا سطوح ۱۱۰۷ و ۱۱۰۳ دارند و پیش بینی می کنیم در پایین ۱۱۱۴ روند نزولی جدید تا خطوط فیبوناچی ۲۳۸٫۲ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی شکل گیرد که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

امروز ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران خانم یلن رئیس بانک فدرال ایالات متحده آمریکا در برابر کمیته خدمات مالی این کشور حضور خواهد یافت و گزارش خود را در مورد برنامه های بانک فدرال ، مقررات بانکی و نظارت بانک فدرال ارایه خواهد داد و آقای دادلی از اعضای بانک فدرال رزرو آمریکا در ساعت ۲۳:۰۰ به وقت تهران سخنرانی خواهد داشت.

بنابراین برای امروز در قیمت جهانی اونس طلا سطح حمایت ۱۱۱۴ سرنوشت اونس طلا را تعیین خواهد کرد و در صورت شکسته شدن این سطح حرکت نزولی اونس طلا با شدت بیشتری تا سطوح ۱۱۰۷ و ۱۱۰۳ ادامه خواهد یافت که این اهداف در نمودار زیر مشخص است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا