تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح ۴۹٫۱۷ دلار/بشکه صعود کند که این حرکت افزایشی را شکسته شدن سطح مقاومت ۴۷٫۶۱ نشان داده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۳۷٫۷۵ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) تشکیل شده بود که دیروز با قدرت شکسته شد و هم اکنون برای امروز هدف ۴۹٫۱۷ را نشانه گرفته است.

این موج از توانایی خوبی برای رسیدن به سطح ۵۰٫۷۲ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) برخوردار است و در میان مدت ممکن است تا هدف ۵۵٫۷۶ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) افزایش یابد. استراتژی معاملاتی فعلی می تواند اقدام به خرید با حد تارگت در نزدیکی سطح مقاومت ۴۹٫۱۷ باشد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی دیده می شود.

امروز در ایالات متحده تنها خبر میزان هفتگی موجودی ذخایر انبارهای نفتی در ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران اعلام می شود و پیش بینی می شود ۲٫۷۸۷+ میلیون بشکه اعلام شود و اگر رقم نهایی پایین تر از حد پیش بینی ها باشد فرصتهایی برای ورود به پوزیشن خرید محسوب می شود.

این در حالی است که در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح ۴۷٫۶۱ (خط فیبوناچی ۸٫۲ درصدی) و تثبیت کندل دو ساعته پایین آن باعث اصلاح و برگشت قیمت نفت به سوی سطح ۴۶٫۷۵ می شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج کاهشی ۵۰٫۹۲ (بالاترین سطح روز ۹ اکتبر) به ۴۲٫۵۸ (پایین ترین سطح روز ۲۷ اکتبر) قرار دارد.

برای امروز تا زمانیکه قیمت بالای سطح حمایت ۴۷٫۶۱ تثبیت شده است به نظر می رسد پتانسیل لازم برای حرکت صعودی تا سطح مقاومت ۴۹٫۱۷ دلار/بشکه را در اختیار دارد که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره به سطح مقاومت ۵۱٫۰۲ دلار/بشکه افزایش یابد که این حرکت صعودی را قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی C تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این موج سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۲٫۲۳ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) است و به اعتقاد ما در روزهای آتی قیمت نفت برنت در این موج از توانایی و قدرت خوبی برای افزایش تا سطح ۵۳٫۸۶ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) برخوردار است.

نزدیک ترین سطح مقاومت قیمت نفت برنت بر روی سطح ۵۱٫۰۲ یعنی جاییکه خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی است قرار دارد و این سطح در نزدیکی مقاومت دیگری در سطح ۵۱٫۱۳ دیده می شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج کاهشی ۵۴٫۰۵ (بالاترین سطح روز ۹ اکتبر) به ۴۶٫۴۱ (پایین ترین سطح روز ۲۷ اکتبر) قرار دارد.

در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۵۰٫۲۳ و تثبیت کندل دو ساعته زیر آن باعث اصلاح و برگشت کوتاه قیمت به سوی سطح ۴۹٫۳۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می شود. در هر صورت برای امروز انتظار می رود بار دیگر در نرخهای پایین فرصتی برای شروع پوزیشن خرید ایجاد شود. در نمودار زیر احتمال صعود بیشتر قیمت نفت برنت ۵۵٫۶۲ نیز وجود دارد.

در این خصوص، نه تنها آمارهای فاندامنتال مویّد این موضوع است بلکه نمودارهای تکنیکال نیز مشخص می کنند که حرکت صعودی اخیر که قیمت نفت برنت که از سطح ۴۶٫۴۱ (پایین ترین سطح ۲۷ اکتبر) شکل گرفته به ترتیب تا سطوح ۵۱٫۰۲ و ۵۱٫۱۳ صعود خواهد کرد و اگر این سطوح نیز شکسته شوند سیگنال خرید جدید تا سطوح ۵۲٫۲۵ ، ۵۳٫۰۱ و در ادامه سطوح ۵۳٫۸۶ و ۵۴٫۰۵ دلار/بشکه صادر خواهد کرد.

در تقویم اقتصادی امروز بازار عمدتاً به خبر میزان هفتگی موجودی ذخایر انبارهای نفتی در ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران واکنش نشان خواهد داد و محرک قابل توجهی برای تعیین جهت حرکت بازار به شمار می رود و با خبر امروز قطعاً شاهد نوسانات قیمت نفت برنت خواهیم بود. از این رو بهتر است تا خبر امروز منتظر بمانیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت