تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح حمایت ۵۰۹۳ دلار/تن را لمس کند که این موضوع را تکمیل شدن حرکت اصلاحی در برخورد به این سطح حمایت نشان داده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۴۴۰٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۱۷ سپتامبر) تشکیل شده است.

به اعتقاد ما این موج کاهشی از پتانسیل ریزشی و نزولی خوبی برای سیدن قیمت به سطح ۵۰۳۱ برخوردار است که در نمودار زیر مشاهده می کنید و به نظر می رسد که حرکت کاهشی کماکان پابرجاست.

هر چند قیمت جهانی مس تقریبا توانست مقدار جزئی به بالای سطح مقاومت ۵۱۵۵ برسد اما ریزش مجدد قیمت به پایین این سطح نشان می دهد که حرکت اصلاحی قیمت از سطح ۵۰۸۶٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲ نوامبر) پایان یافته است و مجدد می بایست منتظر کاهش قیمت مس باشیم.

با توجه به این شرایط، امروز برای مس پیش بینی حرکت کاهشی داریم و به دلیل بسته شدن قیمت در پایین سطح مقاومت ۵۱۵۵ معامله گران بازار کماکان متمایل به فروش مس هستند.

از این رو، هرگونه حرکت اصلاحی، به معنای فرصتی برای ورود به پوزیشن فروش مس با هدف ۵۰۹۳ و پس از آن سطح ۵۰۳۱ دلار/تن تلقی می شود که در چارت پایین مشخص است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن مجدد سطح مقاومت ۱۵۱۵ دلار/تن را تاچ کند و اگر این سطح با قدرت شکسته شود باعث تقویت قیمت به سطح ۱۵۳۲ می شود.

همانطور که در چارت پایین به وضوح مشخص است این سطوح مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی و ۱۰۰ درصدی از موج نزولی از سطح ۱۶۴۶ (بالاترین سطح روز ۹ اکتبر) تشکیل شده است.

هر چند در واکنش به سطح مقاومت ۱۵۱۵ قیمت مقداری اصلاح کرده است اما پیش بینی می کنیم این حرکت اصلاحی در حوالی سطح حمایت ۱۴۸۸ پایان یابد و دوباره قیمت به سوی سطح مقاومت ۱۵۱۵ افزایش یابد که در چارت پایین مشخص است.

در چارت پایین مشخص است که پنج موج کوچک این حرکت نزولی را تشکیل داده اند که موج ۴ در حوالی سطح مقاومت ۱۵۴۷ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) به سقف خود رسیده است و بررسی امواج الیوت نشان می دهد که احتمال رسیدن دوباره قیمت به نزدیکی سطح مقاومت ۱۵۴۷ وجود دارد.

از این رو به باور ما همچنان حرکت افزایشی قیمت آلومینیم آلیاژی به نفع خریداران با هدف اولیه ۱۵۱۵ دلار/تن است که در چارت پایین مشخص است و اکنون باید در تدارک زمینه هایی برای حرکت صعودی باشیم که در چارت پایین دیده می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم