تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطح حمایت ۱۱۰۳ کاهش یابد و با شکست آن سیگنال فروش دیگری با هدف ۱۰۹۲ صادر کند که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطوح حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی ۱۰۷۷ (پایین ترین سطح روز ۲۴ جولای) به ۱۱۹۰٫۶۳ (بالاترین سطح روز ۱۵ اکتبر) قرار دارند.

از نظر تحلیل تکنیکال به اعتقاد ما روند نزولی قیمت از سطح ۱۱۹۰٫۶۳ دیر یا زود قیمت اونس طلا را دوباره تا سطح ۱۰۷۷ پایین خواهد کشاند و این حرکت در راستای ادامه حرکت نزولی است که از سطح ۱۳۰۵ (بالاترین سطح روز ۲۱ ژانویه) شروع شده است.

برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطوح مقاومت ۱۱۱۴ (خط فیبوناچی ۲۱۴٫۶ درصدی) و ۱۱۲۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) خواهد بود. از منظر فاندامنتال نیز سخنان روز گذشته یلن ، ریس بانک فدرال رزرو آمریکا نیز مورد توجه قرار گرفت که گفته بود، احتمال افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر وجود دارد.

بار دیگر یلن، رئیس بانک مرکزی ایالات متحده نسبت به اقتصاد این کشور ابراز امیدواری کرد. وی که دیروز در برابر کمیته خدمات مالی آمریکا شهادت می داد چشم انداز روشنی نسبت به وضعیت اقتصاد آمریکا ارائه کرد و صراحتا احتمال افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر را مطرح کرد.

به همین خاطر چشم انداز حرکت اونس طلا کماکان نزولی است و در صورت شکست سطح ۱۱۰۳ احتمال شروع حرکت نزولی تا سطح ۱۰۹۲ را باید مد نظر قرار داد. صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) نیز همچنان فروشنده طلا است و به همین مساله در کنار افزایش ایندکس دلار آمریکا احتمال شروع موج جدید نزولی اونس طلا را بیشتر می کند.

در این هفته تا حدی می توان چشم انداز آتی نرخ بهره و تصمیم بانک فدرال رزرو آمریکا در ماه دسامبر را حدس زد. در صورتیکه امروز آمار مدعیان بیمه بیکاری هفتگی و مهمتر از همه فردا آمار ماهیانه اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا بهتر از حد انتظارات بازار اعلام شوند، نتیجه ساده آن، سقوط اونس طلا به زیر سطح ۱۱۰۰ خواهد بود.

بنابراین، همچنان روند حرکت اونس طلا را نزولی می دانیم و انتظار می رود این حرکت در آستانه اخبار مهم فردا ادامه داشته باشد. این گمانه زنیها در خصوص احتمال افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در ماه دسامبر عامل اصلی نزول جدی اونس طلا بوده است به طوری که هم اکنون به پایین ترین حد خود در ۱ ماهه گذشته رسیده و به نظر می رسد که این روند نزولی همچنان ادامه داشته باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا