تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن در اطراف سطح ۴۶٫۱۵ دلار/بشکه مورد حمایت قرار گیرد یا مقداری به سوی سطح مقاومت ۴۷ اصلاح کند که در نمودار زیر مشخص است.

در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح ۴۶٫۱۵ سیگنال فروش به سوی سطح ۴۵٫۴۷ صادر خواهد کرد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی دیده می شود.

همانطور که در چارت پایین مشاهده می فرمائید این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۴۲٫۵۸ (پایین ترین سطح روز ۲۷ اکتبر) به ۴۸٫۳۶ (بالاترین سطح روز گذشته) قرار گرفته است.

حرکت نزولی قیمت که از سطح ۴۸٫۳۶ شروع شده است در واکنش به عدم توانایی قیمت در شکست سطح مقاومت ۴۸٫۳۸ (بالاترین سطح روز ۱۳ اکتبر) و افزایش آمار موجودی ذخایر نفت آمریکا بوده است که دیروز بالاتر از حد پیش بینی ها اعلام شد و همانند گذشته برای مشخص شدن حرکت بازار به شکست یکی از سطوح حمایت یا مقاومت توجه داریم.

با توجه به شرایط فعلی به نظر میرسد قیمت مدتی را در بین نقاط ۴۶٫۱۵ و ۴۷٫۰۰ به نوسان بپردازد. در این شرایط باید منتظر ماند تا قیمت از وضعیت حرکت خنثی خارج شود و جهت خاصی را در پیش بگیرد.

در حرکت افزایشی چنانچه از بالا سطح مقاومت ۴۷ با قدرت شکسته شود سیگنال خرید به سطح ۴۷٫۵۲ صادر می کند که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی است.

به کمک فیبوناچی می توان دریافت که قیمت ۳۸٫۲ درصد موج افزایشی قبلی از سطح ۴۲٫۵۸ به ۴۸٫۳۶ را مورد اصلاح قرار داده و اکنون در حال لمس سطح حمایت ۴۶٫۱۵ می باشد و باید منتظر ماند و دید موفق به شکست آن می شود یا نه.

از این رو برای امروز محدوده قیمتی ۴۶٫۱۵ و ۴۷٫۰۰ دلار/بشکه برای بررسی روند جاری امروز و ایجاد روند جدید قیمت بسیار با اهمیت است و به همین خاطر توصیه می نمایم که در این بازه قیمتی رفتار و حرکت قیمت نفت خام سبک آمریکا را باید به دقت تحت نظر داشت.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم قیمت آن مقداری به سوی سطح حمایت ۴۸٫۱۷ دلار/بشکه کاهش یابد که این حرکت نزولی را شکسته شدن سطح حمایت ۴۹٫۲۶ نشان داده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومی موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۲٫۲۳ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) تشکیل شده بود.

در نمودار زیر سطح حمایت بعدی قیمت بر روی ۴۸٫۱۷ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) قرار دارد که توسط سطح حمایت دیگری در سطح ۴۸٫۲۱ مورد حمایت قرار گرفته است.

این سطح همانطور که در چارت زیر دیده می شود بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج کاهشی ۵۴٫۰۵ (بالاترین سطح رز ۹ اکتبر) به ۴۶٫۴۱ (پایین ترین سطح روز ۲۷ اکتبر) تشکیل شده است.

در حرکت نزولی چنانچه قیمت نفت برنت به زیر سطح حمایت ۴۸٫۱۷ برسد سیگنال فروش به سطح ۴۷٫۲۵ (خط فیبوناچی ۷ درصدی) صادر خواهد کرد که در چارت پایین مشاهده می کنید.

این در حالی است که در حرکت صعودی سطح مقاومت قیمت بر روی سطح ۴۹٫۳۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) دیده می شود و اگر از بالا این سطح با قدرت شکسته شود باعث افزایش به سطح ۵۰٫۲۳ دلار/بشکه (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت