تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن بین منطقه خنثی ۵۰۹۳ و ۵۲۳۲ دلار/تن در نوسان باشد و شکست یکی از سطوح فوق جهت امروز قیمت مس را مشخص می سازد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است طبق بررسی سطوح فیبوناچی این محدوده حمایت بر روی خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۴۴۰٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۱۷ سپتامبر) شکل گرفته است.

در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۵۰۹۳ با قدرت شکسته شود سیگنالی در جهت استمرار این موج نزولی به سوی سطح ۵۰۳۱ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) است و این در حالی است که در حرکت افزایشی شکسته شدن سطح مقاومت ۵۲۳۲ باعث افزایش قیمت به سوی سطح ۵۳۵۶ (بالاترین سطح روز ۹ اکتبر) است.

تمایلات بازار بیشتر کاهش قیمت جهانی مس را نشان می دهد و همانطور که در چارت پایین مشخص است خط روند پایینی از الگوی گوه (wedge) هدف ۵۰۳۱ را نشانه گرفته است.

به الگوی تکنیکال توجه فرمایید، شرایط خنثی معاملاتی که هم اکنون بین سطوح ۵۰۹۳ و ۵۲۳۲ حاکم است، رو به اتمام بوده و به این دلیل، می بایست در انتظار شکسته شدن سطح ۵۰۹۳ و بازگشت به روند نزولی به سوی سطح ۵۰۳۱ باشیم.

بدین ترتیب حرکاتی در بازار شکل خواهد گرفت که این حرکات در واقع تقابل فروشندگان کوتاه مدت با خریداران است که می تواند در الگوی روزانه، نوسانات جدیدی را تشکیل دهد.

بنابراین ورود به پوزیشن فروش در پایین سطح ۵۰۹۳ با در نظر گرفتن حد تارگت ۵۰۳۱ معقول به نظر می رسد و در صورت ایجاد پتانسیل ریزش قیمت جهانی مس تا اهداف ۵۰۳۱ و ۴۹۵۴ دلار/تن توان ریزش خواهد داشت که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت بین محدوده خنثی ۱۴۸۸ و ۱۵۱۵ دلار/تن در نوسان باشد تا با شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت مشخص شود.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این منطقه خنثی بین خطوط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی و ۱۱۴٫۶ درصدی از موج نزولی ۱۶۴۶ (بالاترین سطح روز ۹ اکتبر) قرار گرفته است.

برای امروز چنانچه از بالا سطح مقاومت ۱۵۱۵ با قدرت شکسته شود باعث افزایش قیمت به سوی سطح ۱۵۳۲ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) می شود و این در حالی است که در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت ۱۴۸۸ باعث ریزش قیمت به سوی سطح ۱۴۶۱ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) می شود.

تمایلات بازار بیشتر افزایش قیمت را نشان می دهد و بررسی شمارش امواج الیوت نشان می دهد که قیمت آلومینیم آلیاژی دوباره می تواند تا حدود سطح ۱۵۴۷ افزایش یابد که این سطح سقف موج ۴ بوده است و این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی می باشد.

در هر صورت برای امروز همانطور که در چارت زیر دیده می شود قیمت آلومینیم آلیاژی مابین سطوح ۱۴۸۸ و ۱۵۱۵ به روندی خنثی ادامه می دهد. در این شرایط باید منتظر ماند تا قیمت از وضعیت حرکت خنثی خارج شود و جهت خاصی را در پیش بگیرد.

با این حال، تثبیت قیمت در بالای سطح ۱۵۱۵ می تواند راه را برای تقویت بیشتر تا سطوح ۱۵۳۲ و ۱۵۴۷ هموار سازد. سطح حمایت مهم بر روی ۱۴۸۸ دلار/تن تعیین شده است که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم