تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

روز گذشته گزارش خانم یلن رئیس بانک فدرال ایالات متحده، به کمیته خدمات مالی آمریکا توجه بازار را بار دیگر به سیاستهای پولی آمریکا جلب کرد و در حال حاضر شاهد واکنش سریع بازار و نوسانات صعودی ایندکس شاخص دلار آمریکا به بالاترین سطح ۳ ماهه گذشته هستیم و فرصتهای مناسبی برای ورود مجدد خریداران شاخص دلار آمریکا ایجاد کرده است که در نمودار زیر مشاهده می کنید.

خانم یلن در گزارشی که به کمیته خدمات مالی آمریکا ارایه می داد، چشم انداز مثبتی از وضعیت اقتصادی ترسیم نمود و اعلام کرد احتمال افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر وجود دارد. به همین خاطر شاهد صعود ارزش دلار در مقابل ارزهای اصلی و کاهش قیمت جهانی اونس طلا بودیم. در چارت زیر توانایی قیمت شاخص دلار آمریکا برای تثبیت در بالای سطح ۹۸٫۰۰ می تواند منجر به شکل گیری روند افزایشی گردد.

در زوج یورو – دلار آمریکا هنوز هم روند نزولی یورو ادامه دارد و قیمت برای سقوط تا هدف ۱٫۰۸۰۰ در تلاش است. سیگنالهای نزولی، سقوط قیمت یورو تا سطوح ۱٫۰۸۳۰ ، ۱٫۰۸۲۵ ، ۱٫۰۸۱۰ و ۱٫۰۸۰۰ را نشان می دهند و با عبور قیمت از این سطوح حمایت، هدف نزولی بعدی در نرخ ۱٫۰۶۶۰ (پایین ترین سطح ۲۱ آوریل) نمایان خواهد بود. در زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن خریداران همچنان کنترل اصلی قیمت را در دست دارند و قیمت تا سطح مقاومت ۱۲۲٫۰۰ پیش رفته است که بالاترین سطح در دو ماهه گذشته محسوب می شود.

به باور ما به دلیل اختلاف نرخ بهره آمریکا با اروپا فرصت ادامه حرکت کاهشی برای یورو بیشتر خواهد شد. نرخ بازدهی اوراق قرضه دو ساله آمریکا به بیشترین حد خود در ۴٫۵ ساله گذشته افزایش یافته است و در نتیجه اختلاف نرخ بازدهی اوراق قرضه دو ساله آمریکا با آلمان به بالاترین سطح از اواخر سال ۲۰۰۶ به این سو رسیده است که همین موضوع باعث تقاضای بیشتری خرید دلار آمریکا شده است.

برای فردا می توان به جرات گفت گزارش اشتغال در ایالات متحده، یکی از خبرهایی است که قطعاً واکنش بازار را بدنبال دارد، معامله گران اولین جمعه هر ماه در انتظار اعلام گزارشی هستند که مربوط به ماه پیش از آن است.

با بررسی آن بسیاری از معامله گران پوزیشنهای معاملاتی خود را تغییر می دهند و بسیاری نیز از فرصت بدست آمده برای سرمایه گذاری بهره مند می شوند و حتی بسیاری از کسانی که در بازار سهام آمریکا فعالیت دارند، بخش مناسب برای سرمایه گذاری را شناسایی می کنند.

هر چند مهمترین قسمت این گزارش، تعداد اشتغال ایجاد شده در ماه است، اما روند حرکت حقوق و دستمزدها، نیز یکی از مواردی است که بازار به آن توجه خاصی دارد، زیرا رشد این مولفه، قطعاً فشار تورمی را بدنبال خواهد داشت و به همین دلیل بانک فدرال به این بخش گزارش، حساسیت خاصی نشان می دهد. به عبارت دیگر، می توان گفت، درصورتیکه فردا میزان حقوق و دستمزدها بالاتر از سطح %۰٫۲ افزایش داشته باشد، بانک فدرال برای مقابله با تورم، به افزایش نرخ بهره اقدام خواهد کرد.

بنابراین برای فردا گزارش ماهیانه اشتغال ایالات متحده امریکا، نقش کلیدی و مهمی را ایفا می کند و می تواند تا حد زیادی پیش بینی بازار را برای تصمیم جلسه آتی بانک مرکزی آمریکا (FOMC) در ماه دسامبر را معین کند. چناچه فردا آمار اشتغال آمریکا بالاتر از حد پیش بینی ها (۱۸۰۰۰۰) اعلام شود در قیمت جهانی اونس طلا شکسته شدن سطح حمایت ۱۱۰۰ فرصت مناسبی برای ورود مجدد به پوزیشن فروش با تارگتهای ۱۰۹۲ و ۱۰۷۷ می تواند باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار آمریکا