تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطح ۴۴٫۷۹ دلار/بشکه ریزش کند که این حرکت نزولی را شکسته شدن سطح حمایت ۴۵٫۴۷ تایید کرده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج افزایشی ۴۲٫۵۸ (پایین ترین سطح روز ۲۷ اکتبر) به ۴۸٫۳۶ (بالاترین سطح روز ۳ نوامبر) قرار داشت که دیروز با قدرت شکسته شد.

سطح حمایت بعدی قیمت نفت بر روی ۴۴٫۷۹ قرار دارد و اگر این سطح هم شکسته شود باعث ریزش قیمت به سوی سطح ۴۳٫۹۴ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می شود. بررسی شمارش امواج الیوت نشان می دهد که قیمت نفت در موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۸٫۳۶ قرار گرفته است و در این موج هدف ۴۴٫۵۴ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) را نشانه گرفته است.

در حرکت اصلاحی نیز سطح مقاومت اولیه بر روی ۴۵٫۸۴ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) دیده می شود و بعد از آن سطح مقاومت بعدی بر روی ۴۶٫۱۵ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) قرار دارد که رزیستنس مستحکم و قوی قیمت نفت محسوب می شوند.

از این رو برای امروز انتظار می رود بار دیگر قیمت نفت برای عبور از سطح حمایت ۴۵٫۰۴ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) تلاش کند که در نمودار زیر مشاهده می کنید و تحولات تکنیکال کاهش قیمت نفت را به همراه خواهد داشت.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است قیمت نفت کاملا در پایین سطوح مقاومت ۴۵٫۸۴ و ۴۶٫۱۵ تثبیت شده است و این در صورتیکه امروز سطح ۴۵٫۰۴ شکسته شود به معنای استمرار حرکت کاهشی به سوی سطح ۴۴٫۷۹ دلار/بشکه است. امروز در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران گزارش اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا می تواند محرکی برای نفت باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح ۴۷٫۲۶ دلار/بشکه کاهش یابد که این حرکت نزولی را شکسته شدن سطح حمایت ۴۸٫۱۸ تایید کرده است.

همانطور که در نمودار زیر دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۲٫۲۳ (پایین ترین سطح روز ۲۷ اکتبر) شکل گرفته است.

حمایت بعدی قیمت نفت بر روی سطح ۴۷٫۲۶ (خط فیبوناچی ۷ درصدی) دیده می شود و اگر این سطح هم شکسته شود باعث ریزش قیمت به سطح ۴۶٫۴۱ (پایین ترین سطح روز ۲۷ اکتبر) می شود.

در حرکت اصلاحی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۴۹٫۲۶ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) سناریوی کاهش قیمت نفت برنت به سطح ۴۷٫۲۶ را با چالش مواجه می سازد که این سناریو فعلا مورد توجه ما نیست.

برای امروز به احتمال زیاد خروج پر قدرت و رو به پایین و تثبیت قیمت پایین سطح ۴۸٫۱۸ و شکست سطح ۴۷٫۹۰ برای ریزش قیمت نفت برنت به هدف ۴۷٫۲۶ دلار/بشکه لازم خواهد بود که در چارت پایین مشاهده می کنید.

از منظر تحلیل فاندامنتال نیز با توجه به انتشار گزارش اشتغال ماهانه در ایالات متحده (NFP) سرمایه گذاران در وضعیت  انتظار و نظاره هستند و چندان تمایلی برای ورود به معاملات ندارند و امروز منتظر خبر ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران هستند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

 نفت برنت