تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن مقداری به سوی سطح مقاومت ۵۰۷۸ دلار/تن اصلاح کند که این حرکت را عدم شکست سطح حمایت ۴۹۹۳ تایید کرده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح مقاومت و حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی ۴۸۵۵ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) به ۵۴۴۰٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۱۷ سپتامبر) تشکیل شده اند.

در نمودار زیر براساس آنچه که دیده می شود قیمت مس در دون یک الگوی گوه (wedge) در نوسان بوده است که در چارت پایین این الگوی گوه از روز ۲۴ اوت به این سو ساخته شده است.

به اعتقاد ما سومین موج از این الگو تکمیل شده است و موج چهارم یعنی موج d در حال افزایش قیمت به سوی سطح ۵۲۱۶ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) است. در حرکت نزولی چنانچه از پایین سطح حمایت ۴۹۹۳ با قدرت شکسته شود باعث ریزش قیمت به سوی سطح ۴۹۳۴ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) می شود.

برای امروز در مجموع می توان گفت احتمال توقف نزول قیمت وجود دارد و اگر به همین صورت قیمت در بالای سطح حمایت ۴۹۹۳ تثبیت شود، می توان گفت امکان بازگشت قیمت به سطح ۵۰۷۸ وجود دارد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است منطقه قیمتی اطراف ۴۹۹۳ یک ناحیه پر قدرت حمایتی برای قیمت مس به حساب می‌آید و قیمت در این ناحیه سطح ۴۹۹۳ و خط روند پایینی الگوی گوه را باید بشکند تا به سطوح پایین تر برسد که وقوع این امر اندکی مشکل است.

بنابراین با بروز این شکست قیمت به سمت ۴۹۳۴ روانه خواهد شد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی است. در غیر این صورت همانطور که اشاره شد امکان اصلاح قیمت جهانی مس به سطح ۵۰۷۸ دلار/تن وجود دارد که در چارت پایین مشاهده می فرمائید. امروز در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران انتشار گزارش آمار اشتغال آمریکا (NFP) می تواند محرک بازار برای قیمت مس در بازار بورس فلزات لندن گردد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۱۵۱۵ دلار/تن را بکشند و تا حدود سطح مقاومت بعدی ۱۵۳۲ افزایش یابد که این حرکت را تثبیت قیمت در بالای سطح حمایت ۱۴۸۸ نشان داده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطوح مقاومت و حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی و ۱۰۰ درصدی و ۱۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۱۶۴۶ (بالاترین سطح روز ۹ اکتبر) تشکیل شده اند.

در نمودار زیر کاملا به وضوح مشخص است که قیمت بین محدوده خنثی ۱۴۸۸ و ۱۵۱۵ در نوسان است که می تواند بعد از آن با افزایش قیمت تا سطح ۱۵۴۷ روبرو شود که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی است.

در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۱۴۸۸ باعث ریزش قیمت به سطح ۱۴۶۱ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) می شود. بدین ترتیب، نشانه ها حاکی از آن است که بعد از این حرکت خنثی حرکت به سوی سطح ۱۵۴۷ ادامه خواهد یافت.

در حال حاضر رفتار نه چندان تند و تیز بازار حکایت از این دارد که معامله گران ترجیح می دهند که به انتظار گزارش آمار اشتغال آمریکا (NFP) و روشن شدن وضعیت بازار کار آمریکا در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران بنشینند.

در حال حاضر که قیمت در روندی خنثی قرار دارد بازار در انتظار شکسته شدن یکی از سطوح است تا جریان حرکت مشخص شود و برای امروز محتمل ترین سناریوی ممکن آن است که قیمت آلومینیم آلیاژی سطح مقاومت ۱۵۱۵ را بشکند و تا سطح ۱۵۳۲ دلار/تن افزایش یابد که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم