تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

تمایلات قیمت جهانی اونس طلا پس از انتشار آمار اشتغال آمریکا همچنان در مسیر تضعیف اونس طلا است و بازار کماکان به بررسی گزارش NFP و مطالب آن می پردازد. امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم اگر قیمت موفق به شکست سطح ۱۰۸۵ شود سیگنال فروش تا سطوح ۱۰۸۰ و ۱۰۷۷ صادر کند که در نمودار پایین مشاهده می کنید. آمارهای اشتغال ماهانه ایالات متحده (NFP) که روز جمعه اعلام شد، برای فروشندگان اونس طلا بسیار امیدوار کننده بود.

تعداد فرصتهای شغلی ایجاد شده در ماه اکتبر با افزایشی بیش از حد انتظار به رقم ۲۷۱۰۰۰ رسید که بیشترین رشد در ۱۰ ماهه گذشته است و در خبری دیگر آمار نرخ بیکاری آمریکا نیز به ۵ درصد کاهش یافت که پایین ترین میزان در ۷٫۵ ساله گذشته است. آمار سطح دستمزدها و حقوق نیز با افزایش روبرو شد.

این واقعیت که اکنون بسیاری از اعضای بانک فدرال تمایل بیشتری برای اقدام عملی در جهت افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر دارند، کاملا مشهود است و پس از خبر اشتغال آمریکا آقای جان ویلیامز ریس بانک فدرال سانفرانسیسکو صراحتا اعلام کرد افزایش نرخ بهره بانک فدرال در ماه دسامبر منطقی است.

در واکنش به اخبار روز جمعه آمار بازار کار آمریکا حرکت نزولی اونس طلا با شکسته شدن سطح ۱۱۰۳ ادامه یافت و قیمت تا سطح ۱۰۸۵ فرود آمد که پایین ترین سطح در ۳ ماهه اخیر است. در سایر تحولات میزان بازدهی اوراق ۲ ساله آمریکا به بالاترین سطح خود در ۵ ساله گذشته رسید و این مساله به تقویت شاخص دلار آمریکا به بالاترین سطح ۷ ماهه گذشته و کاهش بیشتر اونس طلا کمک کرد.

آمارهای روز جمعه و وضعیت مساعد اشتغال آمریکا، تاییدی بر تصمیمات بانک فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر است و این احتمال وجود دارد که اقدامات جدید در نشست آتی بانک فدرال رزرو در ماه آینده اعلام شود و از این رو اونس طلا تحت فشارهای نزولی قرار خواهد داشت.

با توجه به آنکه پس از اعلام قوی آمار اشتغال آمریکا موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی سرمایه گذاری اسپایدر (SPDR) به کمترین سطح در ۳ ماهه گذشته کاهش یافته است برای امروز شکسته شدن سطح ۱۰۸۵ فرصت مناسبی برای ورود مجدد به پوزیشن فروش با هدف ۱۰۷۷ می تواند باشد که این سطح در نمودار پایین کمترین سطح روز ۲۴ جولای است.

این بدان معنا است که فروشندگان در نزدیکی سطوح مقاومت دستورات فروش قرار داده اند و از این رو هر گونه حرکت به سوی نرخهای بالا به کندی صورت می گیرد و نشانه های ادامه روند نزولی، از شانس بیشتر اونس طلا برای ادامه حرکت تا نرخ ۱۰۸۵ و در ادامه ۱۰۷۷ خبر می دهد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا