تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

در زوج ارز یورو – دلار آمریکا به باور ما هنوز هم حرکت اصلی قیمت نزولی است و از این رو با توجه به اعلام قوی آمار اشتغال آمریکا در انتظار هستیم تا با شروع حرکت اصلاحی و رسیدن قیمت به نرخهای بالاتر فرصتهایی برای ورود به پوزیشن فروش فراهم شود.

بدیهی است که با توجه به سخنان هفته گذشته یلن ریس بانک فدرال رزرو آمریکا و چراغ سبز وی به احتمال افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در ماه دسامبر و آمار مثبت اشتغال آمریکا بار دیگر معامله گران شاخص دلار آمریکا را ترجیح خواهند داد و بدین ترتیب، در صورتیکه تیم خانم یلن بتواند به انتظار بازار در افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره در ماه دسامبر پاسخ دهد، این حرکت می تواند به شکست یورو منتهی شود و روند نزولی یورو – دلار با هدف رسیدن به نرخهای پایین سال ۲۰۱۵ یعنی سطح ۱٫۰۴۵۷ ایجاد گردد.

در حرکت اصلاحی، سطوح مقاومت قیمت به ترتیب بر روی نرخهای ۱٫۰۸۰۰ ، ۱٫۰۸۱۰ ، ۱٫۰۸۳۰ و سرانجام ۱٫۰۸۳۵ قرار دارد و انتظار می رود بار دیگر فروشندگان وارد بازار شوند و از این رو فرصتهایی برای ورود مجدد فروشندگان در این سطوح بوجود خواهد آمد.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز از آنجاییکه همچنان بر این باوریم که روند حرکت نزولی است، به فروش یورو در نرخهای بالا ادامه می دهیم خصوصاً با توجه به اینکه بر روی نمودار روزانه سفارشات فروش به ترتیب بر روی سطوح ۱۳۳٫۳۵ ، ۱۳۳٫۴۰ و ۱۳۳٫۵۰ تشکیل شده اند.

معمولا هنگامیکه قیمت شاخص دلار آمریکا بسیار بالاتر می رود، معامله گرانی که در قیمت های پایین تر اقدام به خرید کرده اند برای کسب سود دست به بستن معاملات خرید می زنند به این پدیده در بازار ارز کسب سود (Profit Taking) می گویند که در بازارها نیز بسیار متداول است و دز زوج ارز یورو – دلار آمریکا این حرکت اصلاحی که از سطح ۱٫۰۷۰۵ (پایین ترین سطح ۷ ماهه گذشته) شاهد بودیم در راستای کسب سود معامله گران از خرید دلار و فروش یورو است.

در زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن نیز برای امروز انتظار داریم در محدوده ۱۲۳٫۱۰ ، ۱۲۳٫۰۰ ، ۱۲۲٫۸۵ ، ۱۲۲٫۸۰ و ۱۲۲٫۷۰ بار دیگر تقاضا برای خرید شکل گیرد و از این رو می بایست استاپهای خرید را در پایین سطح ۱۲۲٫۷۰ و حد تارگتها را به ترتیب بر روی سطوح ۱۲۳٫۶۵ ، ۱۲۳٫۷۰ ، ۱۲۳٫۷۵ و ۱۲۴٫۰۰ قرار دارد.

در سایر تحولات قیمت جهانی اونس طلا همچنان در نزدیکی پایین ترین سطح ۳ ماهه اخیر است و همانطور که قبلا پیش بینی کردیم، پس از دو تلاش نافرجام برای عبور از سطح حمایت ۱۰۸۶ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) مقداری از فشارهای نزولی بر اونس طلا کاسته شده است.

در حال حاضر، روند خاصی برای حرکت در نمودار ساعتی دیده نمی شود و به نظر می رسد که قیمت مابین نرخهای ۱۰۸۶ و ۱۱۰۰ در روندی خنثی قرار گرفته است. اکنون انتظار می رود، بازار تا هنگام اعلام آمار خرده فروشی ایالات متحده آمریکا در روز جمعه قیمت در وضعیت خنثی به حرکت خود ادامه دهد و احتمال تشکیل حرکت نزولی و سقوط قیمت به زیر سطح حمایت ۱۰۸۶ بیشتر شده  است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ماهیانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا