تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم در صورت شکست سطح ۱۰۸۵ قیمت آن پایین ترین سطح روز ۲۴ جولای یعنی سطح ۱۰۷۷ و پس از آن سطح ۱۰۷۲ را لمس کند که این حرکت را تثبیت کامل قیمت در پایین سطح حمایت ۱۰۹۲ نشان داده است.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی ۱۰۷۷ (پایین ترین سطح روز ۲۴ جولای) به ۱۱۹۰٫۶۳ (بالاترین سطح روز ۱۵ اکتبر) قرار داشت که شکسته شد و برای امروز در صورتیکه قیمت کاملا موفق به شکست و تثبیت پایین سطح ۱۰۸۵ شود زمینه را برای ریزش قیمت به سوی سطوح ۱۰۷۷ و ۱۰۷۲ فراهم می آورد.

لازم به ذکر است که در صورت تشکیل حرکت اصلاحی برای امروز تنها به شرط شکست سطوح مقاومت ۱۰۹۲ و ۱۰۹۶ باعث اصلاح و برگشت قیمت اونس طلا به سوی سطح ۱۱۰۳ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می شود. این حرکت را واگرایی افزایشی در اندیکاتور RSI در تایم فریم یک ساعته نیز نشان داده است که این سناریو فعلا مورد توجه نیست و بیشتر تمایلات بازار ریزش قیمت و شکست سطح ۱۰۸۵ با هدفهای ۱۰۷۷ و ۱۰۷۲ را نشانه گرفته است.

اخبار و رویدادهای اقتصادی امروز آمار مدعیان بیمه بیکاری هفتگی در ایالات متحده مورد توجه است خصوصا با توجه به اینکه، امروز سخنرانی های متعددی از سوی یلن ریس و فیشر معاون ریس بانک فدرال و همچنین شش تن از سایر مقامات بانک فدرال رزرو آمریکا در خصوص سیاست های پولی صورت خواهد گرفت.

در خبری دیگر موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) نیز به ۶۶۳٫۴۳ تن کاهش یافته که پایین ترین میزان از سپتامبر ۲۰۰۸ به این سو است واین مساله همانطور که قبلا عرض کردم تمایلات نزولی اونس طلا را نشان می دهد.

از این رو همچنان بر این باوریم که روند حرکت اونس طلا اگر سطوح ۱۰۸۵ و ۱۰۸۴ با قدرت شکسته شود در موج ۳ کماکان نزولی است و از این رو تحولات قیمت را با حرکت نزولی تا سطوح ۱۰۷۷ و ۱۰۷۲ دنبال می کنیم.

در حرکت اصلاحی نیز سطح مقاومت اولیه نرخ ۱۰۹۲ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) و در ادامه سطوح بعدی ۱۰۹۶ و ۱۱۰۳ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) خواهند بود که در نمودار زیر به وضوح مشخص شده اند.

خبر بعدی که می تواند تاثیرگذار باشد و به جنب و جوش بازار کمک کند، اعلام شاخص خرده فروشی آمریکا است که فردا بعد از ظهر اعلام می شود و انتظار میرود نسبت به رقم قبلی با افزایش روبرو شود.

در موضوعات گذشته به اهمیت این شاخص برای بانکهای مرکزی اشاره شده است و تنها ذکر این نکته مفید خواهد بود که در هفته های اخیر ادامه گمانه زنی ها از احتمال افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا قیمت جهانی اونس طلا را به نرخهای بسیار پایین ۳ ماهه گذشته رانده است و این روند نزولی همچنان ادامه دارد.

بنابراین شاید بتوان گفت که اکنون سطوح ۱۰۷۷ و ۱۰۷۲ که سطوح روانی اونس طلا هستند با شکست سطوح ۱۰۸۵ و ۱۰۸۴ دست یافتنی است و تا ریزش قیمت به سطوح ۱۰۷۷ و ۱۰۷۲ تنها چند قدم فاصله دارد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا