تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن در حوالی سطح ۴۲٫۷۸ دلار/بشکه مورد حمایت قرار گیرد و اگر این سطح به هر دلیلی شکسته شود سیگنال فروش دیگری این بار تا سطح ۴۱٫۹۹ صادر خواهد کرد که این هدف در نمودار زیر مشخص است.

اما اگر قیمت نفت خام سبک آمریکا موفق به شکست سطح حمایت ۴۲٫۷۸ نشود احتمالا مدتی در اطراف این سطح در نوسان خواهد بود یا اینکه مقداری به سوی سطح مقاومت ۴۴٫۳۴ اصلاح خواهد کرد که در چارت پایین به وضوح دیده می شود.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی ۳۷٫۷۵ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) به ۵۰٫۹۲ (بالاترین سطح روز ۹ اکتبر) تشکیل شده است و در چارت پایین مشخص است که این سطح روز ۲۷ اکتبر باعث اصلاح قابل توجه قیمت شد و بعید نیست که دوباره شاهد چنین حرکتی باشیم که ممکن است قیمت را به سوی سطح ۴۴٫۳۴ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) برساند.

اما یادآوری می شود اگر سطح حمایت ۴۲٫۷۸ با قدرت شکسته شود، احتمال تشکیل حرکت نزولی و سقوط قیمت به سطح ۴۱٫۹۹ بیشتر خواهد شد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی c قرار دارد که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۰٫۹۲ (بالاترین سطح روز ۹ اکتبر) می باشد.

در هر صورت فروشندگان در حال تلاش برای عبور قیمت از سطح حمایت ۴۲٫۷۸ هستند که اگر این حرکت کاهشی صورت گیرد، هدف بعدی ریزش قیمت به سطح ۴۱٫۹۹ خواهد بود و در ادامه هدف اصلی کاهش تا سطح ۴۰٫۰۲ دلار/بشکه است که در نمودار پایین مشاهده می کنید.

امروز عمده توجه معامله گران به آمار موجودی ذخایر نفت آمریکا در ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران خواهد بود و انتظار میرود از رقم قبلی ۲٫۸۴۷+ میلیون بشکه به ۱٫۰۱۶+ میلیون بشکه تغییر یابد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن در اطراف سطح حمایت ۴۵٫۷۱ دلار/بشکه مورد حمایت قرار گیرد و تنها در صورتیکه این سطح با قدرت شکسته شود باعث ریزش قیمت به سوی سطح ۴۴٫۴۹ می شود که این سطح در نمودار زیر بر روی خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی مشخص است.

این در حالی است که اگر قیمت موفق به شکست سطح حمایت ۴۵٫۷۱ نباشد احتمال تشکیل یک حرکت اصلاحی به سوی سطح ۴۶٫۸۴ وجود دارد. همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج نزولی C قرار دارد که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۴٫۳۲ (بالاترین سطح روز ۳۱ اوت) است.

هر چند نشانه های تکنیکال از احتمال اصلاح به سوی سطح ۴۶٫۸۴ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) خبر می دهند و اگر این سطح شکسته شود باعث اصلاح بیشتر به سطح ۴۷٫۶۸ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می شود اما یادآوری می شود اگر امروز در حرکت نزولی سطح حمایت ۴۵٫۷۱ با قدرت شکسته شود، فرصتهایی برای ورود مجدد به پوزیشن فروش با تارگت ۴۴٫۴۹ ایجاد می شود که در نمودار زیر مشاهده می کنید.

امروز آمار موجودی ذخایر نفت آمریکا در ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران منتشر خواهد شد که قابلیت تاثیرگذاری در بازار و تغییر جهت آن را دارد. بنابراین در حال حاضر، بهترین استراتژی اقدام به فروش در محدوده نرخهای پایین ۴۵٫۷۱ و قرار دادن حد تارگت ۴۴٫۴۹ و انتظار برای ریزش قیمت نفت برنت به هدف ۴۲٫۵۲ دلار/بشکه در میان مدت است که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت