تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطح مقاومت ۴۹۹۴ دلار/تن اصلاح کند که این حرکت را تثبیت کامل قیمت مس بالای منطقه حمایت ۴۹۳۵ و ۴۹۱۵ تایید کرده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این محدوده خنثی در پایین ترین سطح روز ۲۹ سپتامبر و خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی ۴۸۵۵ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) به ۵۴۴۰٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۱۷ سپتامبر) تشکیل شده است.

با توجه به اینکه قیمت مس نتوانسته پایین این منطقه حمایت با قدرت تثبیت شود احتمال تشکیل حرکت اصلاحی به سوی سطح مقاومت ۴۹۹۴ وجود دارد که این سطح محل برخورد قیمت به خط روند پایینی الگوی گوه (wedge) می باشد.

در حرکت نزولی نیز شکسته شدن سطح حمایت ۴۹۱۵٫۵۰ باعث ریزش قیمت به سوی سطح ۴۸۵۵ می شود. مطابق نمودار ما، در صورت شکسته شدن سطح ۴۹۱۵ الگوی نزولی فعال خواهد شد و حرکت کاهشی قیمت تا سطح ۴۸۵۵ ادامه خواهد یافت.

براساس آنچه که در چارت پایین دیده می شود بعد از تاچ سطح مقاومت ۴۹۹۳ بار دیگر تمرکز بازار بر ادامه حرکت نزولی مس خواهد بود و در این مسیر، اولین سطح حمایت نرخ ۴۹۳۵ و سپس ۴۹۱۵ خواهد بود و شکسته شدن این سطوح معامله گران را برای ورود به پوزیشن فروش با تارگت ۴۸۵۵ دلار/تن وادار خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم تا هنگامی که قیمت یکی از سطوح حرکت خنثی ۱۴۸۸ و ۱۵۳۲ دلار/تن را نشکند، حرکت مابین این سطوح ادامه خواهد یافت.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح خنثی مابین خطوط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی و ۱۰۰ درصدی از موج نزولی از سطح ۱۶۴۶ (بالاترین سطح روز ۹ اکتبر) تشکیل شده است.

در حرکت نزولی چنانچه قیمت به زیر سطح حمایت ۱۴۸۸ برسد باعث ریزش قیمت به سطح ۱۴۶۲ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) می شود و البته باید توجه داشت که عدم موفقیت قیمت برای تثبیت در بالای سطح مقاومت ۱۵۳۲ می تواند شروع مجددی برای حرکت نزولی باشد.

این در حالی است که در حرکت افزایشی چنانچه از بالا سطح مقاومت ۱۵۳۲ با قدرت شکسته شود باعث استمرار موج اصلاحی از سطح ۱۴۶۰ (پایین ترین سطح روز ۲۸ اکتبر) به سوی محدوده ۱۵۴۸ و ۱۵۵۹ می شود که این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی قرار دارند.

بنابراین در چارت پایین مشاهده می شود که قیمت مابین نرخهای ۱۴۸۸ و ۱۵۳۲ دلار/تن در روندی خنثی قرار گرفته است و برای امروز شکسته شدن یکی از این سطوح می تواند جهت حرکت قیمت آلومینیم آلیاژی را مشخص کند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم