تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

اظهارات امروز دراقی ریس بانک مرکزی اروپا در خصوص کاهش تورم به خاطر افت قیمت نفت احتمال اعلام سیاستهای جدید محرک اقتصادی در ماه دسامبر را بیشتر کرد و در نتیجه، یورو تحت فشارهای نزولی بیشتر قرار گرفت و در مقابل دلار آمریکا به زیر سطح ۱٫۰۷ کاهش یافت و هر چند پس از آن مقداری اصلاح کرده است اما سخنان امروز دراقی برای معامله گران بازار ارز به مفهوم استمرار فشارهای نزولی بر یورو و تقویت ایندکس دلار آمریکا است.

در کوتاه مدت بدلیل برخورد قیمت یورو به سطوح حمایت ۱٫۰۶۸۰ و ۱٫۰۶۷۵ مجدد به سوی نرخهای بالا اصلاح کرد اما سطح مقاومت ۱٫۰۸۰۰ همچنان پایدار است. این بدان معنا است که فروشندگان در نزدیکی این سطح دستورات فروش قرار داده اند. در حرکت نزولی نیز شکست سطح حمایت ۱٫۰۶۵۰ نیز مهم محسوب می شود. بازار به این سخنان توجه کرده است و واکنش یورو به اظهارات دراقی نشان می دهد انتظار برای اعلام برنامه های محرک اقتصادی (QE) در ماه دسامبر بالا است.

به اعتقاد ما در میان مدت واکنش اصلی یورو عمدتاً به اخبار فاندامنتال و گمانه زنی ها از واگرایی بین سیاست های پولی بانک مرکزی آمریکا و اروپا است و از این رو فشارهای نزولی بر یورو از نزدیکی سطوح مقاومت روزانه همچنان پابرجاست. در نتیجه، به دلیل اختلاف نرخ بهره فرصت ادامه حرکت کاهشی برای یورو در میان مدت بیشتر خواهد شد.

در بازار فلزات حرکت امروز قیمت جهانی اونس طلا در روندی یکطرفه و کاهشی ادامه یافت و قیمت با عبور از سطح حمایت ۱۰۸۵ تا سطح ۱۰۷۷ پایین آمده است. از این رو، به باور ما در شرایط فعلی اونس طلا با توجه به ملاحظات تکنیکال و فاندامنتال که قبلا بدان اشاره کردیم بعد از حرکت اصلاحی به نزدیکی سطوح مقاومت مجدد می توان در نزدیکی سطوح رزیستنس وارد پوزیشن فروش شد.

در این خصوص نه تنها آمارهای فاندامنتال اونس طلا مویّد این موضوع است بلکه نمودارهای تکنیکال نیز مشخص می کنند که حرکت ریزشی اخیر که از سطح ۱۱۹۰ (بالاترین سطح روز ۱۵ اکتبر) تشکیل شده است، همچنان ادامه دارد و پیش بینی می شود پس از انجام حرکت اصلاحی از نزدیکی سطوح حمایت ۱۰۷۷ و ۱۰۷۲ شاهد شروع حرکت کاهشی جدید باشیم که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا