تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم قیمت آن در نزدیکی سطح ۱۰۷۷ مورد حمایت قرار گیرد که این سطح پایین ترین سطح ۲۴ جولای است و تا زمانیکه قیمت بالای این سطح تثبیت شده است احتمال تشکیل حرکت اصلاحی به سوی سطح مقاومت ۱۰۹۲ وجود دارد، مگر اینکه از پایین سطح ۱۰۷۴ شکسته شود که می تواند شکست سطح حمایت ۱۰۷۷ را تایید کند و پس از آن سیگنال فروش تا سطح ۱۰۴۸ صادر کند.

عدم توانایی و قدرت روز گذشته قیمت اونس طلا در تثبیت پایین سطح حمایت ۱۰۷۷ به معنای قدرت این سطح حمایت می باشد که فعلا مانع از ریزش بیشتر قیمت اونس طلا شده است. با توجه به قرار گرفتن اولین سطح حمایت در اطراف سطح حمایت ۱۰۷۷ اکنون فرصت مناسبی برای حرکت اصلاحی است.

همانطور که روز گذشته گفتیم واگرایی افزایشی در اندیکاتور RSI تایم فریم ۱ ساعته نشان می دهد که احتمال تشکیل یک حرکت اصلاحی برای اونس طلا به سطح ۱۰۹۲ وجود دارد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی ۱۰۷۷ به ۱۱۹۰٫۶۳ (بالاترین سطح روز ۱۵ اکتبر) قرار دارد.

در حرکت اصلاحی اگر از بالا سطح مقاومت ۱۰۹۲ شکسته شود باعث افزایش قیمت به سوی سطح ۱۱۰۳ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می شود. به باور ما، استمرار حرکت اصلاحی در بالای این سطح بسیار سخت و دشوار است و از این رو در محدوده نرخهای مقاومت فرصتهای مناسبی دیگری برای فروش دیده می شود.

از این رو در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح ۱۰۷۴ (پایین ترین سطح روز گذشته) تاییدی در جهت شکست کامل سطح حمایت ۱۰۷۶ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می باشد که می تواند باعث کاهش قیمت به سوی سطح ۱۰۴۸ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) شود.

بنابراین از نظر بنیادی با توجه به گمانه زنی ها از احتمال افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در ماه دسامبر و فروش صندوق جهانی اسپایدر اوضاع اونس طلا همچنان نامناسب است و امواج مصاعدی شبیه حرکت روز پنجشنبه از سطح ۱۰۷۴ را به امواج اصلاحی کوتاه در درون یک موج بزرگ نزولی می توان تشبیه کرد.

در تقویم اقتصادی امروز ایالات متحده، آمارهای خرده فروشی، شاخص تورم تولید کننده و آمار مقدماتی تمایلات مصرف کنندگان میشیگان آمریکا منتشر می شوند که این اخبار می توانند چشم انداز نسبتاً مشخصی از وضعیت اقتصادی آمریکا ترسیم کنند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا