تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطح ۴۰٫۸۶ دلار/بشکه کاهش یابد که این حرکت نزولی را شکسته شدن سطح حمایت ۴۲٫۷۸ تایید کرده است.

در نمودار زیر همانطور که مشخص شده است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی ۳۷٫۷۵ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) به ۵۰٫۹۲ (بالاترین سطح روز ۹ اکتبر) تشکیل شده بود که دیروز با قدرت شکسته شد. سطح حمایت بعدی قیمت بر روی ۴۰٫۸۶ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) دیده می شود.

بررسی امواج الیوت ویو نشان می دهد که قیمت نفت در موج نزولی c در نوسان است که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۰٫۹۲ (بالاترین سطح روز ۹ اکتبر) به این سو است. در هر حال از لحاظ تکنیکی و بنیادی هنوز نمی توان موج کاهشی قیمت نفت را تمام شده دانست و همچنان قیمت آن در روند نزولی قرار دارد.

بررسی سطوح فیبوناچی نیز نشان می دهد که هدف نزولی بعد از سطح ۴۰٫۸۶ بر روی سطح ۴۰٫۰۲ قرار دارد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی دیده می شود. برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی به بالای سطح ۴۱٫۹۹ محدود به سطح مقاومت ۴۲٫۷۸ خواهد بود که در چارت پایین مشاهده می کنید.

افزایش روز گذشته موجودی ذخایر نفت آمریکا از دلائل اصلی ریزش قیمت نفت می باشد که همچنان پابرجا است. در حال حاضر نفت فاصله چندانی تا عدد ۴۰٫۸۶ ندارد و احتمال کاهش قیمت به این سطح بسیار است که اگر این سناریو حاکم شود قیمت نفت کاهش قابل ملاحظه ای خواهد داشت و خود را گامی دیگر به سطح ۴۰٫۰۲ دلار/بشکه نزدیک می کند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت نفت برنت دریای شمال به سوی سطح ۴۳٫۷۴ دلار/بشکه کاهش یابد و اگر این سطح هم شکسته شود باعث ریزش قیمت به سوی سطح ۴۲٫۵۲ می شود.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطوح حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی و ۱۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی C قرار دارد که این سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۴٫۳۲ (بالاترین سطح روز ۳۱ اوت) است.

پتانسیل و مومنتوم نزولی قوی در نمودار زیر اشاره به کاهش بیشتر قیمت نفت برنت به سوی سطح ۴۲٫۲۳ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) دارد. برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح مقاومت ۴۶٫۸۴ خواهد بود که بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی قرار گرفته است.

از منظر تحلیل فاندامنتال نیز با توجه به اینکه میزان عرضه نفت بیش از تقاضای پالایشگاهها است و شاخص ایندکس دلار آمریکا نیز به شدت تقویت شده است اگر امروز سطح حمایت ۴۳٫۷۴ شکسته شود باید قیمت نفت برنت را در حوالی سطح ۴۲٫۵۲ دلار/بشکه دید.

بنابراین اکنون این احتمال قوی وجود دارد که پس از انجام یک حرکت اصلاحی بار دیگر شاهد ادامه روند نزولی باشیم و قیمت نفت برنت دریای شمال در سراشیبی سقوط قرار گرفته است و در نمودار زیر می بایست به این سقوط تن دهد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

 نفت برنت