تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن با کاهش بیشتری مواجه شود و به سوی سطح ۴۷۴۶ دلار/تن کاهش یابد که این هدف نزولی را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن و الگوی گوه تایید کرده است.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که قیمت مس در موج نزولی ۳ در نوسان است که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۴۴۰٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۱۷ سپتامبر) به این سو است و به باور ما این موج دیر یا زود قیمت مس را تا سطح ۴۴۹۸ پایین خواهد کشاند.

الگوی گوه کاهشی که بین محدوده ۲۴ اوت و ۱۱ سپتامبر تشکیل شده است و هدف نزولی ۴۵۶۰ (خط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی) را نشانه گرفته است. با این حال هدف واقع بینانه ما سطح ۴۷۴۶ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) است و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح مقاومت ۴۸۹۷ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) می باشد.

برای امروز تمایلات بازار هنوز هم نشان می دهد که احتمال فشار نزولی و تضعیف بیشتر قیمت مس وجود دارد و هم اکنون قیمت در حال تلاش برای شکست سطح حمایت ۴۸۲۳ است. اندیکاتورهای روزانه نیز سیگنال فروش را نشان می دهند.

بنابراین از آنجاییکه قیمت مس در اطراف سطح حمایت ۴۸۲۳ قرار دارد، احتمال سقوط بیشتر بعید نیست و شکسته شدن سطح حمایت ۴۸۲۳ هدف ۴۷۴۶ و در ادامه سطح ۴۶۲۲ و ۴۵۶۰ و پس از آن سطح ۴۴۹۸ دلار/تن را نمایان خواهد ساخت که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۱۴۸۸ دلار/تن را بشکند و تا حدود سطح حمایت بعدی ۱۴۶۱ کاهش یابد که در نمودار پایین مشاهده می کنید.

همانگونه که در چارت پایین مشاهده می کنید این سطح حمایت ۱۴۸۸ بر روی خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی از سطح ۱۶۴۶ (بالاترین سطح روز ۹ اکتبر) شکل گرفته است که مدتی باعث توقف قیمت در نزذیکی سطح حمایت ۱۴۸۸ شد اما به نظر می رسد این مکث قیمت به پایان رسیده است و باید منتظر شکسته شدن سطح حمایت ۱۴۸۸ بود.

برای امروز چنانچه قیمت به سطح ۱۴۸۲ ریزش کند سیگنالی در جهت تایید شکست سطح ۱۴۸۸ است که می تواند هدف نزولی بعدی سطح ۱۴۶۱ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) را نمایان سازد و به نظر می رسد که این روند همچنان ادامه داشته باشد.

سطح مقاومت قیمت نیز بر روی سطح ۱۵۳۲ دیده می شود و تنها به شرط شکسته شدن آن باعث افزایش قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی محدوده ۱۵۴۸ و ۱۵۵۹ دلار/تن می شود که این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی تشکیل شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم